Řidiči na britské dálnici M6 mohli být v září minulého roku svědky neobvyklého závodu mezi BMW M3 a Ferrari 458, který však záhy ukončili policisté. Ti byli k oběma řidičům poměrně nesmlouvaví, neboť v momentě, kdy se vozidla kolem jejich radaru prohnala, měla na tachometru rychlost okolo 240 km/h.
Policisté měřící rychlost u britské dálnice M6 poblíž města Todhills si před pár dny připsali skutečně působivý úlovek. Na jejich radaru se totiž objevila dvojice řidičů v BMW M3 a Ferrari 457, která spolu evidentně závodila. Snímek pořízený policisty pak zachycuje BMW jak předjíždí italský supersport při rychlosti 233 km/h.
Za volantem Ferrari v tu chvíli seděl devětatřicetiletý Edward Hall, který pracuje jako nákupčí pro společnost zabývající se prodejem automobilů. Ve chvíli, kdy ho kamera zachytila, byl na cestě z Glasgow - kde vůz pro svého zaměstnavatele zakoupil.
Hall svou vinu přiznal, což mu zajistilo mírnější trest zákazu řízení na 12 týdnů a pokutu, která po přičtení všech nákladů činí 1 104 liber, v přepočtu tedy 32 000 Kč. Horší však je, že kvůli ztrátě řidičského průkazu nebude moci 3 měsíce vykonávat svou práci, což se podepsalo na jeho přeřazením na nižší pozici a samozřejmě i na jeho výplatě.
Hůře však dopadl řidič modrého BMW. To bylo registrováno na společnost Onyx Executive Travel, jejím ředitelem je Fasial Tariq. Ten však odmítl identifikovat řidiče vozidla, takže společnosti byla udělena pokuta 1 185 liber (34 400 Kč) a Tariq dostal zákaz řízení na dobu 12 měsíců.
Úsměvné přitom je, že Tariq si vyzvedl své řidičské oprávnění teprve 10 dnů před osudným závodem na dálnici. Na dva roky mu byl totiž odebrán kvůli alkoholu za volantem.
Na webových stránkách BBC, která o případu přinesla informace, je mimo jiné i vyjádření policistky Claire Sampson: „Každý den vidíme jaké tragické následky může mít, pokud lidé řídí příliš rychle. A jsou to naši policisté, kteří musí sdělovat ty špatné zprávy rodinám."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.