Automobily značky Volvo jsou dlouhodobě považovány za to nejbezpečnější na silnicích, nicméně statistiky, kterých v Británii dosáhlo největší SUV automobilky XC90, jsou téměř k neuvěření. Od roku 2002, kdy tento model vstoupil na trh, totiž za jeho volantem ani v jeho kabině nezemřel na britských silnicích jediný člověk.
Volvo XC90 vždy platilo za prostorné, spolehlivé a bezpečné SUV, nicméně statistiky, které zveřejnila britská společnost Thatcham Research, vyrazily dech snad všem. Od roku 2002, kdy model XC90 vstoupil na britský trh, se totiž tomuto modelu vyhýbají tragické nehody. Není tak divu, že XC90 bylo jednoznačně zvoleno nejbezpečnějším automobilem na britských silnicích.
Samotná automobilka bývá často označována za synonymum bezpečnosti, za což mnohdy vděčí svému progresivnímu přístupu v otázkách bezpečnostních technologií - vzpomeňme si na tříbodové bezpečnostní pásy. U modelu XC90 pak podle listu The Telegraph bylo přelomovým bodem instalování systému automatického nouzového brzdění.
V dnešní době se systémy AEB (Autonomous Emergency Braking) začínají stávat standardem, nicméně v době uvedení modelu XC90 na trh se jednalo o novinku. Společnost Thatcham Research však zdůrazňuje, že zavedení tohoto bezpečnostního prvku je pravděpodobně druhým největším průlomem v bezpečnosti automobilů - hned za bezpečnostními pásy.
Přesné statistiky počtu nehod Volva XC90 bohužel nemáme, nicméně nemyslete si, že za nulový počet tragických nehod může jen malý podíl na silnicích. Od roku 2002 se na britském trhu prodalo přes 50 000 modelů XC90. A to včetně druhé generace, která vstoupila na trh v roce 2015.
BBC News - 'The most significant development since the safety belt' https://t.co/ZyyJfo8wY5 #AEB #AutonomousEmergencyBraking
— Thatcham Research (@ThatchamRsrch) 15. dubna 2018
Když automobilka v roce 2008 prohlašovala, že po roce 2020 nezemře v jejich automobilech jediný člověk, brali jsme to jako odvážné a možná až přeceňující tvrzení. S ohledem na britské statistiky však začínáme věřit, že právě Volvu by se to skutečně mohlo podařit.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.