Automobily značky Volvo jsou dlouhodobě považovány za to nejbezpečnější na silnicích, nicméně statistiky, kterých v Británii dosáhlo největší SUV automobilky XC90, jsou téměř k neuvěření. Od roku 2002, kdy tento model vstoupil na trh, totiž za jeho volantem ani v jeho kabině nezemřel na britských silnicích jediný člověk.
Volvo XC90 vždy platilo za prostorné, spolehlivé a bezpečné SUV, nicméně statistiky, které zveřejnila britská společnost Thatcham Research, vyrazily dech snad všem. Od roku 2002, kdy model XC90 vstoupil na britský trh, se totiž tomuto modelu vyhýbají tragické nehody. Není tak divu, že XC90 bylo jednoznačně zvoleno nejbezpečnějším automobilem na britských silnicích.
Samotná automobilka bývá často označována za synonymum bezpečnosti, za což mnohdy vděčí svému progresivnímu přístupu v otázkách bezpečnostních technologií - vzpomeňme si na tříbodové bezpečnostní pásy. U modelu XC90 pak podle listu The Telegraph bylo přelomovým bodem instalování systému automatického nouzového brzdění.
V dnešní době se systémy AEB (Autonomous Emergency Braking) začínají stávat standardem, nicméně v době uvedení modelu XC90 na trh se jednalo o novinku. Společnost Thatcham Research však zdůrazňuje, že zavedení tohoto bezpečnostního prvku je pravděpodobně druhým největším průlomem v bezpečnosti automobilů - hned za bezpečnostními pásy.
Přesné statistiky počtu nehod Volva XC90 bohužel nemáme, nicméně nemyslete si, že za nulový počet tragických nehod může jen malý podíl na silnicích. Od roku 2002 se na britském trhu prodalo přes 50 000 modelů XC90. A to včetně druhé generace, která vstoupila na trh v roce 2015.
BBC News - 'The most significant development since the safety belt' https://t.co/ZyyJfo8wY5 #AEB #AutonomousEmergencyBraking
— Thatcham Research (@ThatchamRsrch) 15. dubna 2018
Když automobilka v roce 2008 prohlašovala, že po roce 2020 nezemře v jejich automobilech jediný člověk, brali jsme to jako odvážné a možná až přeceňující tvrzení. S ohledem na britské statistiky však začínáme věřit, že právě Volvu by se to skutečně mohlo podařit.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.