Jak ovlivní koroze bezpečnost auta? Tyhle drsné záběry vás donutí k zamyšlení

-mao / AutoRoad.cz, 13. dubna 2018, 10:54 Aktualizováno 13.4.2018, 11:51 Google+

Hlavní kritérium pro výběr automobilu se během let několikrát změnilo. Zatím co dříve to mohl být design, výkon nebo výbava, dnes je to jednoznačně bezpečnost. Její standardy se v posledních letech dramaticky zvyšují, ovšem jak si v crash testech povede automobil, který nemilosrdně ohlodal korozivní zub času? Testy staršího Golfu a Mazdy 6 možná donutí některé majitele vozidel k zamyšlení.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 13.04. 20:53) Napište svůj názor
Crash testy starších vozidel opět poukázaly na nebezpečí koroze

Crash testy starších vozidel opět poukázaly na nebezpečí koroze | foto: youtube.com

Sdílejte článek

V dnešní době jsou automobily bezpečnější než kdy dříve, ovšem řekněme si na rovinu: kolik lidí má dostatek peněz na koupi nového vozu podle svých přání? Samozřejmě nevíme jak ve vašem okolí, nicméně statistiky o prodejích ojetin vypovídají vcelku jednoznačně.

I mezi staršími automobily se však dají najít kousky, které i na dnešní poměry nabízejí prémiové hodnocení bezpečnosti. Nabízí se ale otázka, jak se na bezpečnosti projeví vyšší nájezd a s ním spojený horší technický stav nebo koroze.

Výzkum, za kterým podle webu Autoweek stojí švédská nezisková organizace Villaagarnas Riksforbund a pojišťovací společnost Folksam, pak jasně ukázal, že právě množství koroze je tím rozhodujícím faktorem. To ostatně potvrzují i dva praktické testy.

K těm byly zvoleny automobily Mazda 6 (generace vyráběná mezi lety 2003 - 2008) a Volkswagen Golf (generace vyráběná mezi lety 2004 - 2008. V podstatě se tedy nejedná o příliš staré automobily.

Během praktických testů byly na vozech vyzkoušeny čelní a boční nárazy podle standardů Euro NCAP. Výsledky testů pak byly porovnány s výsledky, které byly naměřeny organizací Euro NCAP během uvádění nových modelů na trh.

Oba postarší a zkorodované automobily se samozřejmě nedokázaly vyrovnat výsledkům, které získaly vozy nové. Poměrně nepřekvapivě je pak největší rozdíl u Mazdy 6, která, řekněme si upřímně, minimálně v prvních letech výroby neoplývala zrovna nejdokonalejší antikorozní ochranou.

Během crash-testu Mazdy, která je na první pohled silně orezlá, došlo k poměrně výrazné deformaci čelní strany, což vyústilo v náraz hlavy řidiče do odkrytého B-sloupku. Něco takového je samozřejmě velice nebezpečné a mohlo by to vést k vážným zraněním.

Nárazové testy u starší Mazdy 6 | zdroj: youtube.com

Když byla Mazda 6 testována jako nová, odnesla si sice 4 hvězdy, nicméně se ziskem 26 bodů to byly "slabé čtyři". Nyní testovaný ojetý automobil si se ziskem 18 bodů odnesl hodnocení "slabé tři" hvězdy. V praxi to znamená, že pravděpodobnost úmrtí v případě nehody je díky korozi až o 20 % vyšší.

Volkswagen Golf si v testech vedl až překvapivě dobře - ztratil pouze jeden bod. Když byl vůz testován jako nový, odnesl si od organizace EuroNCAP hodnocení 33 bodů a hodnocení "slabých pěti" hvězd. S 32 body spadl na hodnocení "silné čtyři" hvězdy.

Nárazové testy staršího Volkswagenu Golf | zdroj: youtube.com

Je dobré si však pamatovat, že žádný automobil nerezne stejně a při správné údržbě se dá stárnutí automobilu výrazně omezit. Pokud tedy máte na autě pár vykvetlých flíčků, rozhodně se nemusíte bát, že sedíte v pojízdné rakvi.

Na druhou stranu je však vhodné se během výběru ojetého automobilu zaměřit právě na korozi a její množství. Výběr vozu by se zkrátka nikdy neměl uspěchat a vždy se vyplatí počkat si na jinou nabídku, případně si připlatit, než riskovat vážná zranění v prohnilém vraku. 

Google+ Vytisknout

Diskuze: Jak ovlivní koroze bezpečnost auta? Tyhle drsné záběry vás donutí k zamyšlení

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 13.04.2018 20:53 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Mercedes-Maybach Ultimate Luxury

SUV s karosérií limuzíny? Nový Mercedes-Maybach šokuje svět

Pražský Delahaye 135 M Cabriolet s karoserií Figoni & Falaschi

Z pražské garáže mezi nejcennější vozy světa? Delahaye 135 M Cabriolet uchvátil svět

Ilustrační foto

EU schválila bič na automobilky. Trestat se bude ve velkém. Kdo to odnese?

Speciálně upravená Toyota Auris závodí v sérii Formula Drift

Místo nákupní taškou dveřmi napřed! U Aurisu nezůstal po přestavbě kámen na kameni

Prototyp Audi e-tron dostal několik zásahů bleskem

Hromosvod místo zásuvky? Audi zkusila nabíjet prototyp elektromobilu bleskem

Parkování v Hong Kongu (Ilustrační foto)

Nejdražší parkovací místa na světě. Čím jsou tak výjimečná?

reklama
reklama

Doporučujeme

Řidič BMW M4 nezvládl řízení, provizorní opravu však vyřešil originálně

Řidič BMW M4 nezvládl řízení, provizorní opravu ale vyřešil originálně

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zetor vyrábí levný, jednoduchý a úsporný traktor. Proč ho neuvidíme u nás?

  2. Největší sedan na světě? Sovětský MAZ-541 měl motor z tanku a tahal letadla

  3. Česká policie nasadila do akce nové stroje. Tohle jsou nejlepší a nejděsivější auta, jaká můžete potkat

  4. Nejelegantnější auto všech dob? Streamliner vznikl před 70 lety, většinu času však chátral

  5. Nové auto pro Putina? Ruská luxusní limuzína je trezor na kolech

  6. Dřevěné písty v motoru Lady? Další ruský experiment

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud