Toyota Tacoma je elegantní, praktický a odolný pick-up, jehož kořeny vycházejí z legendární a téměř nezničitelné Toyoty Hilux. Aby však obstála na americkém trhu, dostala Tacoma kvalitnější materiály, více bezpečnostních systémů a elegantnější vzhled. I přes svou civilizovanost je to však stále oblíbené náčiní vyznavačů jízdy mimo asfalt.
Toyota Tacoma je sice civilnější pick-up než Hilux, ovšem i tak si dokázala vybudovat pověst pro svou legendární spolehlivost a odolnost. Ovšem ani tento vůz nedokáže věčně vzdorovat lidské pošetilosti. Ostatně o tom se na vlastní kůži přesvědčil chlapík, který se svou zánovní Toyotou vyrazil do skutečného terénu.
Ať už patříte k vyznavačům jízdy mimo silnice, nebo je vám tenhle styl řízení vzdálený, jedno bychom měli říct hned na úvod - v terénu se mohou "špatné" věci zvrtnout do katastrofálních během pár vteřin. Ostatně rozdíl mezi bezpečně projetou tratí a zničeným autem může někdy spočívat jen v nepatrně jinak natočených kolech.
V tomto případě sice nedošlo na žádný hrozivý pád nebo zranění posádky, ovšem záběry to jsou i tak poměrně děsivé a bolestivé. A ačkoliv neznáme celkový rozsah poškození, už teď je jasné, že oprava nebude laciná. A co se tedy stalo?
Pozadí příběhu neznáme, nicméně video umístěné na Instagramu zachycuje šedou Toyotu Tacomu, která se zasekla během stoupání. Na pomoc ji přijela Toyota FJ Cruise, která ji chtěla pomoci navijáku stáhnout zpět dolů pod kopec. Už jen tohle nedává moc smysl - jeden by očekával, že vůz dostane dolů sama gravitace, případně že FJ Cruiser se pokusí pomoci Tacomě nahoru. Ovšem to je teď stejně jedno.
Jakmile začal FJ Cruiser stahovat Tacomu z kopce dolů, začaly se ozývat divné zvuky a na zadní nápravě bylo nepatrně vidět, jak se vychyluje z podběhu a pomalu se posouvá pod kabinu. Podle webu The Drive se zřejmě řidiči podařilo nějakým záhadným způsobem zaseknout zadní nápravu, což nakonec nevydrželo zavěšení a celá náprava, včetně diferenciálu, se nakonec utrhla a skončila pod kabinou. Díky tomu se navíc vůz na cestě vzpříčil a celou ji zablokoval.
Two of the dumbest people I've ever crossed paths with. #toyota #offroading #newtruck #sfv #4x4 #fail #oops
Záchranná operace pak nejdříve vyžadovala vyprostit zadní nápravu s diferenciálem z pod vozu a následně dostat vůz do míst, kde ho bude moci naložit vozidlo odtahové služby. A zatím co vyproštění zadní nápravy probíhalo poměrně hladce, dostat vůz ze stoupání jistě nebylo bez následků - zadní část vozu se totiž celou dobu smýkala po dost drsném terénu.
Co všechno bude vyžadovat opravu netušíme a cenu za servis si také netroufáme ani odhadovat. Každý, kdo se svým vozem vyráží do terénu, však musí s podobnými důsledky počítat.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?