Škoda Kodiaq byla pro automobilku velkým krokem do neznáma, ovšem už pár měsíců po zahájení prodejů se ukázalo, že tenhle krok se zatraceně vyplatil. Lidé mají o Kodiaq ohromný zájem a prodeje to potvrzují. Nyní se navíc objevují až neuvěřitelně pochvalné zprávy z druhé strany zeměkoule. Australané jsou totiž z nového Kodiaqu naprosto unesení.
Kodiaq je opravdu zdařilým SUVčkem, což jsme si už mohli několikrát vyzkoušet na vlastní kůži. Z pohledu středoevropana tohle auto splňuje snad všechny možné potřeby, ovšem jak na evropské SUV zareagovali na kontinentu, který je z větší části pokryt extrémně náročným terénem a nehostinnou pouští?
Až neuvěřitelně pozitivně. Australský server News.com.au dokonce Kodiaq vyzdvihl nad všechna ostatní sedmimístná SUVčka - sluší se přitom zdůraznit, že trh sedmimístných SUV je v Austrálii výrazně bohatší, než na co jsme zvyklí z Evropy. Australské podnebí navíc vystavuje automobil každodenně pořádné zatěžkávací zkoušce zvlášť pokud se člověk rozhodne cestovat přes vnitrozemí.
Základem pro úspěch se v Austrálii stala cena. Sedmimístný Kodiaq totiž začíná na částce 46 240 australských dolarů, což vychází na cca 733 000 Kč. Za tuto částku, za kterou jinak v Austrálii koupíte spíše jen středně velké SUV, však dostanete parádně vybavený vůz, který nabídne systém nouzového brzdění, adaptivní tempomat, monitorování tlaku v pneumatik, elektricky ovládané zadní dveře, 8-palcový infotainment a řadu dalších prvků výbavy. Navíc je vůz kryt pětiletou zárukou.
Navíc si redaktoři z News.com.au pochvalují skvělou práci s prostorem. Kromě toho, že Kodiaq nabízí skutečně využitelných sedm míst, totiž nabízí i řadu šikovně umístěných a hlavně praktických odkládacích a úložných prostor. Ať už se budeme bavit o dvou schránkách v přístrojové desce, obří schránce pod loketní opěrkou nebo praktických kapsách ve dveřích. Navíc i v sedmimístném provedení nabídne Kodiaq cca 270 litrů úložného prostoru.
Pochvalu sklidil i 2.0 litrový přeplňovaný motor o výkonu 132 kW, který byl spojen se sedmistupňovým automatem. Pohonná jednotka je kultivovaná a vůz je agilní. Díky dobře nastavenému podvozku a řízení se navíc vůz příjemně ovládá jak ve městě, tak na dálnicích. Schopnosti vozu jsou prý ohromující, což Škodě pomohlo k doporučení v anketě Auto roku.
Pochvalu si vysloužila i Simply Clever řešení. Škrabka na led samozřejmě v Austrálii pozbývá smyslu, ovšem drobnosti jako deštník ve dveřích, nebo LED baterka v kufru, si prostě o pozornost říkají. Stejně tak systém, který chrání dveře před poškrábáním při otevření - je jednoduchý, ale geniální.
Ani Kodiaqu se však nevyhnula kritika. Tu sklízí především za nepochopitelně nastavené balíčky příplatkové výbavy. A musíme dát australským redaktorům za pravdu, že systémy jako hlídání mrtvého úhlu nebo monitorování dopravy za vozem jsou v "Luxusním balíčku" poněkud zvláštní. Stejně tak působí i prémiový audio-systém a systém autonomního parkování v "Technickém balíčku." Tahle drobnost však nemohla reputaci vozu pokazit.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.