Škoda Kodiaq byla pro automobilku velkým krokem do neznáma, ovšem už pár měsíců po zahájení prodejů se ukázalo, že tenhle krok se zatraceně vyplatil. Lidé mají o Kodiaq ohromný zájem a prodeje to potvrzují. Nyní se navíc objevují až neuvěřitelně pochvalné zprávy z druhé strany zeměkoule. Australané jsou totiž z nového Kodiaqu naprosto unesení.
Kodiaq je opravdu zdařilým SUVčkem, což jsme si už mohli několikrát vyzkoušet na vlastní kůži. Z pohledu středoevropana tohle auto splňuje snad všechny možné potřeby, ovšem jak na evropské SUV zareagovali na kontinentu, který je z větší části pokryt extrémně náročným terénem a nehostinnou pouští?
Až neuvěřitelně pozitivně. Australský server News.com.au dokonce Kodiaq vyzdvihl nad všechna ostatní sedmimístná SUVčka - sluší se přitom zdůraznit, že trh sedmimístných SUV je v Austrálii výrazně bohatší, než na co jsme zvyklí z Evropy. Australské podnebí navíc vystavuje automobil každodenně pořádné zatěžkávací zkoušce zvlášť pokud se člověk rozhodne cestovat přes vnitrozemí.
Základem pro úspěch se v Austrálii stala cena. Sedmimístný Kodiaq totiž začíná na částce 46 240 australských dolarů, což vychází na cca 733 000 Kč. Za tuto částku, za kterou jinak v Austrálii koupíte spíše jen středně velké SUV, však dostanete parádně vybavený vůz, který nabídne systém nouzového brzdění, adaptivní tempomat, monitorování tlaku v pneumatik, elektricky ovládané zadní dveře, 8-palcový infotainment a řadu dalších prvků výbavy. Navíc je vůz kryt pětiletou zárukou.
Navíc si redaktoři z News.com.au pochvalují skvělou práci s prostorem. Kromě toho, že Kodiaq nabízí skutečně využitelných sedm míst, totiž nabízí i řadu šikovně umístěných a hlavně praktických odkládacích a úložných prostor. Ať už se budeme bavit o dvou schránkách v přístrojové desce, obří schránce pod loketní opěrkou nebo praktických kapsách ve dveřích. Navíc i v sedmimístném provedení nabídne Kodiaq cca 270 litrů úložného prostoru.
Pochvalu sklidil i 2.0 litrový přeplňovaný motor o výkonu 132 kW, který byl spojen se sedmistupňovým automatem. Pohonná jednotka je kultivovaná a vůz je agilní. Díky dobře nastavenému podvozku a řízení se navíc vůz příjemně ovládá jak ve městě, tak na dálnicích. Schopnosti vozu jsou prý ohromující, což Škodě pomohlo k doporučení v anketě Auto roku.
Pochvalu si vysloužila i Simply Clever řešení. Škrabka na led samozřejmě v Austrálii pozbývá smyslu, ovšem drobnosti jako deštník ve dveřích, nebo LED baterka v kufru, si prostě o pozornost říkají. Stejně tak systém, který chrání dveře před poškrábáním při otevření - je jednoduchý, ale geniální.
Ani Kodiaqu se však nevyhnula kritika. Tu sklízí především za nepochopitelně nastavené balíčky příplatkové výbavy. A musíme dát australským redaktorům za pravdu, že systémy jako hlídání mrtvého úhlu nebo monitorování dopravy za vozem jsou v "Luxusním balíčku" poněkud zvláštní. Stejně tak působí i prémiový audio-systém a systém autonomního parkování v "Technickém balíčku." Tahle drobnost však nemohla reputaci vozu pokazit.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.