Konečně přichází dobré zprávy, které teď automobilka Tesla potřebuje jako sůl. Po smrtelné havárii Tesly Model X v režimu autopilota, největší svolávací akci v historii, prudkém poklesu ceny akcií a nevydařeném Muskově aprílovém fórku totiž unikla informace, podle které má Tesla našlápnuto k výrobě přes 2000 kusů Modelu 3 týdně. V kombinaci s dalšími modely pak jde o naprosto rekordní čísla.
Po záplavě negativních zpráv se na Teslu zřejmě usmálo štěstí. V interním mailu, který světu na Twitteru zveřejnil uživatel @Tweetermeyer, se totiž objevují informace, podle kterých se automobilce konečně podařilo překonat cíl výroby 2000 vozidel týdně.
E-mail, který všem zaměstnancům rozeslal Elon Musk, obsahuje následující: „Překonat hranici 2000 vyrobených elektromobilů Model 3 bylo extrémně náročné, ale dokázali jste to. Pokud půjdou věci podle plánu, snadno tuto hranici během sedmi dnů překonáme!
Navíc je celý výrobní systém Tesly postaven na pevných základech, takže nyní bychom měli být schopni zvýšit celkovou výrobu Modelů S, X a 3 na více než 4 000 vozidel týdně a stále pokračovat v růstu. To je větší tempo, než v roce 2017. Věřím, že na konci roku bude naše produkce čtyřnásobná oproti roku minulému.
Trvalo to pět let, než kombinovaná výroba Modelů S a X dosáhla 2000 kusů týdne. Stejného úspěchu dosáhl Model 3 již během 9 měsíců. To je dokonalý postup.
Nemůžu být více hrdý na spolupráci s vámi,
Elon"
Z interních zdrojů Tesly navíc unikl další e-mail, který hovoří o jakémsi "Acceleration Program", který měl být zahájen již včera. V rámci tohoto programu se pak mají zaměstnanci pokusit dosahovat ještě vyšších cílů.
Web Teslarati dodává, že již minulý měsíc se objevil mail, ve kterém Doug Field, starší viceprezident inženýrství v Tesle, motivuje zaměstnance k navýšení týdenní produkce z 200 na 300 vyrobených Modelů 3 na den. V této argumentaci pak pracovníky motivuje slovy o "haterech a kriticích," kteří automobilku podceňují. Jeho cílem je pak evidentně motivovat pracovníky k vyšším výkonům. A to se evidentně daří.
EXCLUSIVE: emails from a source inside Tesla show Musk and Tesla management rallying the troops and trying to accelerate sales as sentiment on the company turns negative. pic.twitter.com/u55MnJ8jsP
— Problem Magnet (@Tweetermeyer) 2. dubna 2018
Pokud by se e-mail Elona Muska ukázal být pravdivým, znamenalo by to, že zaměstnanci Tesly si předchozí maily vzali k srdci a podařilo se jim vyrábět 300 kusů modelu 3 denně ještě před koncem prvního čtvrtletí roku 2018. Taková informace by pak samozřejmě mohla pohnout s cenou akcií, která poklesla o 17 % na své historické minimum.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.