Konečně přichází dobré zprávy, které teď automobilka Tesla potřebuje jako sůl. Po smrtelné havárii Tesly Model X v režimu autopilota, největší svolávací akci v historii, prudkém poklesu ceny akcií a nevydařeném Muskově aprílovém fórku totiž unikla informace, podle které má Tesla našlápnuto k výrobě přes 2000 kusů Modelu 3 týdně. V kombinaci s dalšími modely pak jde o naprosto rekordní čísla.
Po záplavě negativních zpráv se na Teslu zřejmě usmálo štěstí. V interním mailu, který světu na Twitteru zveřejnil uživatel @Tweetermeyer, se totiž objevují informace, podle kterých se automobilce konečně podařilo překonat cíl výroby 2000 vozidel týdně.
E-mail, který všem zaměstnancům rozeslal Elon Musk, obsahuje následující: „Překonat hranici 2000 vyrobených elektromobilů Model 3 bylo extrémně náročné, ale dokázali jste to. Pokud půjdou věci podle plánu, snadno tuto hranici během sedmi dnů překonáme!
Navíc je celý výrobní systém Tesly postaven na pevných základech, takže nyní bychom měli být schopni zvýšit celkovou výrobu Modelů S, X a 3 na více než 4 000 vozidel týdně a stále pokračovat v růstu. To je větší tempo, než v roce 2017. Věřím, že na konci roku bude naše produkce čtyřnásobná oproti roku minulému.
Trvalo to pět let, než kombinovaná výroba Modelů S a X dosáhla 2000 kusů týdne. Stejného úspěchu dosáhl Model 3 již během 9 měsíců. To je dokonalý postup.
Nemůžu být více hrdý na spolupráci s vámi,
Elon"
Z interních zdrojů Tesly navíc unikl další e-mail, který hovoří o jakémsi "Acceleration Program", který měl být zahájen již včera. V rámci tohoto programu se pak mají zaměstnanci pokusit dosahovat ještě vyšších cílů.
Web Teslarati dodává, že již minulý měsíc se objevil mail, ve kterém Doug Field, starší viceprezident inženýrství v Tesle, motivuje zaměstnance k navýšení týdenní produkce z 200 na 300 vyrobených Modelů 3 na den. V této argumentaci pak pracovníky motivuje slovy o "haterech a kriticích," kteří automobilku podceňují. Jeho cílem je pak evidentně motivovat pracovníky k vyšším výkonům. A to se evidentně daří.
EXCLUSIVE: emails from a source inside Tesla show Musk and Tesla management rallying the troops and trying to accelerate sales as sentiment on the company turns negative. pic.twitter.com/u55MnJ8jsP
— Problem Magnet (@Tweetermeyer) 2. dubna 2018
Pokud by se e-mail Elona Muska ukázal být pravdivým, znamenalo by to, že zaměstnanci Tesly si předchozí maily vzali k srdci a podařilo se jim vyrábět 300 kusů modelu 3 denně ještě před koncem prvního čtvrtletí roku 2018. Taková informace by pak samozřejmě mohla pohnout s cenou akcií, která poklesla o 17 % na své historické minimum.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.