Automobily značky Aston Martin nejsou na českých silnicích příliš často k vidění, přesto se momentálně v Česku nachází jeden z nevzácnějších kousků, které automobilka za poslední roky vyrobila a vypustila na trh: zářivě rudý Aston Martin Vanquish Zagato Volante.
Aston Martin Vanquish Zagato Volante je opravdu krásným automobilem, s jehož designem si v karosárnách Zagato opravdu vyhráli. Při výrobě pouhých 99 kusů se ale také jedná o obrovskou raritu, což samozřejmě přitahuje pozornost jak sběratelů, tak investorů.
Hodnota tohoto vozidla bezpochyby jenom poroste, čehož si byl dobře vědomý i jeho první majitel, který s vozem najel pouhých 10 kilometrů. V podstatě se tak jedná o téměř nový vůz, čemuž bohužel odpovídá i jeho cena.
Společnost AP Corse, která sídlí v dolních Měcholupech, totiž vůz nabízí prostřednictvím serveru mobile.de za 1 208 790 Euro, tedy cca 30.7 milionu korun. Jen pro srovnání, za podobné částky seženete velice pěkné Porsche 918 Spyder nebo například nestárnoucí klasiku Ferrari F40.
Ovšem i Aston má rozhodně co nabídnout. Jeho rudá metalíza doslova září, zpracování interiéru je jako již tradičně příkladné a díky kombinaci výkonného motoru a otevřené karoserie si užijete více než dost zábavy a větru ve vlasech.
Pod přední kapotou se totiž ukrývá osvědčený 5.9 litrový motor V12, který generuje výkon 604 koní (444 kW) a akceleraci z 0 na 96 km/h v hodině zvládá za 3.7 sekundy. Rozdíl oproti elegantnímu kupé je tak pouhé 0.2 sekundy.
První informace o modelu Aston Martin Vanquish Zagato Volante se objevily již v druhé polovině roku 2016, nicméně první majitelé se dočkali až začátkem roku 2017.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?