Korejská automobilka Hyundai je svými provokativními kampaněmi pověstná, což by vám jistě potvrdil nejeden marketingový odborník. Ovšem zatím co v Česku si vyskakuje pouze na mladoboleslavskou Škodu Auto, v zahraničí si bere na mušku i Elona Muska a jeho Teslu.
Velký povyk se totiž strhl kolem billboardu s elektrickými modely Hyundai, který automobilka vyvěsila v Ženevě. Na propagaci vlastních elektromobilů by samozřejmě nebylo nic špatného, kdyby si však automobilka dokázala odpustit malé rýpnutí v podobě věty "Your turn, Elon", tedy "Jsi na tahu, Elone" - čímž se opírala o Elona Muska a jeho Teslu.
Automobilem vystaveným na billboardu je přitom elektrické SUV Hyundai Kona, které by podle plánů automobilky mělo být prvním dostupným čistě elektrickým crossoverem (kompaktním SUV, chcete-li) na trhu. Technické parametry přitom nejsou vůbec marné.
Kona má být nabízena ve dvou výkonových variantách, slabší nabídne baterie s kapacitou 39.2 kWh, dojezd 300 km, výkon 99 kW (135 k), točivý moment 395 Nm, akceleraci z 0 na 100 km/h během 9.3 sekundy a maximální rychlost 167 km/h. Výkonnější model pak nabídne baterie s kapacitou 64 kWh, dojezd 470 km, výkon 150 kW (204 k), točivý moment 395 Nm, akceleraci z 0 na 100 km/h během 726 sekundy a shodnou maximální rychlost 167 km/h.
One Billboard Outside Geneva. Huge trolling of Tesla & @elonmusk by Hyundai: pic.twitter.com/0I5mxeNuz9
— Peter Campbell (@Petercampbell1) 7. března 2018
Tesla má momentálně v nabídce pouze větší SUV Model X, které spadá do zcela jiné kategorie než Kona. Brzy by se však mělo objevit i kompaktní SUV Tesla Model Y, jehož platforma bude vycházet z Modelu 3. S tím by pak Model Y měl sdílet i technické parametry, včetně dojezdu okolo 500 km. Cena se pak očekává okolo 50 000 dolarů (cca 1 mi. Kč).
Nevíme sice kdy bude Model Y představen, nicméně Kona si zákaznickou základnu zřejmě vybudovat nestihne, neboť na americké trhy dorazí až v první polovině příštího roku. V nabídce však bude pouze se silnějším akumulátorem a její výhodou by měla být i cena okolo 40 000 dolarů, tedy cca 830 000 Kč.
Je však otázkou, zda budou lidé volit lacinější experiment (jedná se o první elektrické SUV), nebo osvědčenou Teslu, která navíc vždy vyčnívá pokročilými funkcemi infotainmentu i neokoukaným designem interiéru a exteriéru.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?