Taky vás štve to otravné pískání, pípání či bzučení, které vydává váš automobil kdykoliv necháte otevřené dveře, rozsvícená světla nebo si ihned nezapnete bezpečnostní pás? Nemusíte nic říkat, nejste jediní. Jeden kreativní kutil to však vyřešil velice originálním způsobem.
Jistý Chris Ng, žijící v americkém Austinu, už měl po krk otravného zvuku, který vydávalo jeho klasické Volvo 240 kdykoliv nechal otevřené dveře a klíče v zapalování. A zatím co někteří by jen odpojili senzor nebo samotný reproduktor, Chris se rozhodl pro mnohem kreativnější řešení.
Ono otravné cinkání měl totiž na svědomí malý zvukový modul, který Volvo ukrylo pod sloupek řízení. Chris tedy tento modul odpojil a nahradil ho vlastním, který si trochu modifikoval. Nahrál na něj totiž 8-bitovou verzi známého osmdesátkového hitu "Africa" od skupiny Toto, který zná snad každý na světě.
Chris se následně svěřil motoristickému webu Jalopnik, že výroba těchto modulů není nikterak náročná. Stačí prý elementární znalosti pájení a trocha šikovnosti. Pokud ale ničím takovým nevládnete, ale přesto byste podobný model chcete, máme pro vás dobrou zprávu. Chris NG totiž plánuje rozjet kampaň na Kickstarteru, kde hodlá nabídnout alespoň pár laciných a univerzálních modelů, díky kterým si bude moci nahrát svou oblíbenou melodii do auta každý.
Pokud jsme to pochopili správně, pak do stačí do modulu přes počítač či mobilní telefon nahrát vaši oblíbenou skladbu, vše připojit zpět do vozu a máte vystaráno. Bohužel však nevíme, zda bude volba skladeb omezena na 8-bitové varianty, nebo zda to byla pouze Chrisova volba.
Je však potřeba uznat, že spojení hnědého Volva 240 se skladbou Africa v nás vyvolává dokonalou retro nostalgii.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?