Morgan se loučí s posledním mohykánem, v Ženevě představil dva speciály s motorem V8

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 9. března 2018, 12:51 Google+

Britská automobilka Morgan nepatří k těm nejprogresivnějším hráčům na automobilovém trhu, přesto je o jejich tradičně pojaté modely zájem. Všechno hezké ale končí a tak i Morgan ohlásil konec svých atmosferických osmiválců. Loučí se s nimi ale s noblesou: dvěma speciálními modely.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Morgan Aero GT

Morgan Aero GT | foto: Morgan

Sdílejte článek

Morgan přivezl na letošní ročník ženevského autosalonu hned dva speciální modely, Aero GT a Plus 8 50th Anniversary Edition. Oba jsou poháněny 4.8 litrovými motory V8 z dílen BMW a oba produkují 367 koní. Pro automobilku je to však naposledy, kdy tyto motory pod kapotou svých vozů nasazuje.

A zatím co motory jsou stejné, rozdíl mezi karoseriemi je ohromný. Oba vozy jsou sice dvoumístné otevřené roadstery, ovšem Aero GT může být vybaveno i zvláštní pevnou střechou. Aero GT se navíc celkově nese v duchu moderního designu, zatím co Plus 8 spíš sází na klasiku.

Rozdíl je také v počtu vyrobených kusů. Oba vozy jsou sice součástí speciální edice, ovšem zatím co Plus 8 bude vyrobeno v 50 kusech, Aero GT bude vyrobeno jen v osmi exemplářích - a všechny už mají svého kupce.

Kromě loučení se s atmosferickými motory V8 jde ale i o rozlučku s modelem Aero 8, na jehož základě je model Aero GT postaven. Model Plus 8 by se pak mohl dříve nebo později objevit s jiným (přeplňovaným motorem. Už během tohoto roku bychom se ale také měli dočkat zahájení výroby elektrické tříkolky, která bude pro Morgan dalším výrazný krokem kupředu.

Vytisknout

Diskuze: Morgan se loučí s posledním mohykánem, v Ženevě představil dva speciály s motorem V8

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Mercedes-Benz 770K Grosser Open Tourer

Hitlerův Mercedes? Ceněná rarita má konečně nového majitele

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud