Koncepce létajících aut je sice ještě roky vzdálená, ovšem své vize budoucnosti nám pomalu představuje stále více světových značek. Jednou z posledních je pak Audi, jejíž koncept Pop.Up Next, na kterém se podílel i Airbus nebo Italdesign, nabízí mnohem víc než jen auto s vrtulemi.
Koncept Pop.Up Next, který byl představen na ženevském autosalonu, je popisován jako "čistě elektrický, plně automatický koncept pro horizontální i vertikální mobilitu. Tento nástupce staršího konceptu "Pop.Up" je vlastně jednoduchou kabinou se dvěma sedadly pro pasažéry, která může být snadno připojena k modulu s koly nebo modulu s vrtulemi.
Aby mohl koncept létat, je potřeba připojit ho ke speciální konstrukci, která svými čtyřmi rameny a osmi vrtulemi vzdáleně připomíná dron. O pohon každé z vrtulí se stará elektromotor s výkonem 20 koní, který čerpá energii z baterií o kapacitě 70 kWh.
Díky kombinovanému výkonu 214 koní pak koncept zvládá vyvinout cestovní rychlost až 120 km/h a jeho dolet se pohybuje okolo 50 km. To sice není mnoho, ovšem velkou výhodou je možnost výměny modulu za nový / dobití baterií, které trvá pouhých 15 minut.
Modul pro jízdu na silnicích vlastně připomíná přerostlý skateboard, na který se umisťuje kabina s cestujícími. O pohon se stará baterie o kapacitě 15 kWh, která pohání dvojici elektrických motorů o výkonu 80 koní. Dojezd na jedno nabití by se měl pohybovat okolo 130 kilometrů.
Hlavním cílem konceptu Pop.Up by mělo být usnadnění dopravy ve velkých městech a aglomeracích. Jak můžeme vidět z prezentačního videa, společnost předpokládá například s využitím pro cestovatele, kteří si po vystoupení z letadla objednají platformu s vrtulemi, kterou následně mohou vyměnit za platformu na kolech - která je doveze až na místo.
Létající moduly se pak dokáží samostatně odpojit a automaticky se navedou k nabíjecí stanici. Stejně tak moduly s kabinou se po opuštění posádky buď odeberou na nabíjecí stanici, nebo jedou vyzvednout dalšího zájemce, který si je může snadno objednat pomocí mobilního telefonu či nositelné elektroniky, jako jsou například chytré hodinky.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?