Tak tohle je síla! Ferrari mělo tiše tolerovat stáčení tachometrů. Kde je pravda?

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 28. února 2018, 08:00 Google+

Zhruba před rokem se objevilo obvinění, podle kterého italská automobilka Ferrari tiše tolerovala stáčení tachometrů ojetých Ferrari, čímž mohla dramaticky (a samozřejmě nezákonně) ovlivňovat jejich hodnotu. Tehdejší obvinění padlo od dlouhodobého prodejce těchto vozidel, nicméně nyní přicházejí nové informace z prestižního deníku Daily Mail, kterému se prý navíc podařilo dohledat jasné důkazy

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Palubní deska vzácného konceptu Ferrari Sergio

Palubní deska vzácného konceptu Ferrari Sergio | foto: jamesedition.com

Sdílejte článek

Obvinění proti Ferrari vznesl jistý Robert “Bud” Root, podle kterého používali technici Ferrari diagnostické zařízení DEIS Tester, které je jinak potřeba k většině servisních zásahů, k záměrnému nulování tachometrů a nastavování nižšího nájezdu.

Normálně by to znělo jako pochybení jednotlivce, ovšem vzhledem ke schopnostem tohoto zařízení bylo potřeba nechat každou podobnou úpravu schválit vedením přímo ve Ferrari. A právě to neměl být problém ani v případě stáčení kilometrů, čímž mohla automobilka vcelku dramatickým způsobem zvyšovat ceny automobilů. A navíc systematicky.

Nepřímým důkazem viny jak pak podle Jalopniku i Daily Mail dokument od soudu, který prokazuje, že automobilka Ferrari dne 15. března 2017 zablokovala na diagnostice program "NQS ECU reset cycle", který sloužil právě k mazání / úpravě počtu najetých kilometrů. Spolu s úpravou samotného zařízení by pak mělo dojít i na opravu servisních postupů a výukových materiálů.

Stáčení najetých kilometrů je problém v takřka každé zemi světa, nicméně v případě luxusních sportovních automobilů značky Ferrari mohli zákazníci přijít až o několik milionů dolarů, tedy několik desítek milionu korun. Únik této zprávy pak příznivce automobilky nepatrně zaskočil a nyní se očekává malé zemětřesení na trhu s ojetými Ferrari.

Redaktoři webu Jalopnik se obrátili s žádostí o vysvětlení celého sporu přímo na americké zastoupení Ferrari, stejně jako redaktor Daily Mail, který je o pár dnů předběhl.  V reakci na dotaz Daily Mail pak  Krista Florin, ředitel pro komunikaci, uvedl, že automobilka ani technici nepodnikali žádné kroky v rozporu se zákonem. Samotné stažení / zablokování software pak mělo být dlouhodobě plánovanou akcí.

img-responsive

Ferrari 488 Pista | foto: carscoops.com

Podle tiskové zprávy vydané automobilkou Ferrari však není stažení / úprava aplikace žádným přiznáním. Automobilka tak nejspíš pouze reaguje na nepříliš populární pozornost. Na svou obranu také automobilka uvedla, že funkce schopná vymazat / upravit data z tachometru byla funkční pouze do prvních 500 kilometrů.

Na první pohled se tak může zdát, že tato metoda je pro překupníky s automobily zcela zbytečná. Na druhou stranu se ale může jednat pouze o obranu automobilky, která chce předejít poprasku na trhu, který by si jistě vyžádal snížení cen a pomalé "zdostupnění" i těch nejúžasnějších a nejextrémnějších vozů, u kterých by se objevilo sebemenší podezření na "profesionálně" stočený tachometr.

Vytisknout

Diskuze: Tak tohle je síla! Ferrari mělo tiše tolerovat stáčení tachometrů. Kde je pravda?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Ranní námraza dokáže potrápit

Spěcháte a máte ranní námrazu na autě? Hrůza! Tohle pomůže

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud