Tesla už se jednou představila jako zachránce uvízlých kamionů, ovšem tehdy se jednalo o jakousi záchrannou akci, během které Kamion Tesle na univerzálních pneumatikách pomáhal. Tentokrát se ale můžeme podívat na pokus, během kterého se majitel Tesly Model X rozhodl odtáhnout plně naložený kamion bez jakékoliv pomoci.
Pokud se alespoň trochu zajímáte o elektromobily značky Tesla, pak vám jméno Bjørn Nyland rozhodně nebude cizí. Tenhle norský milovník elektromobilů Tesla začínal za volantem Modelu S, se kterým najezdil desítky tisíc kilometrů, natočil desítky videí, stal se "Tesla ambasadorem" a díky programu na podporu prodeje elektromobilů Tesla také vyhrál první evropský Model X.
Díky tomu začal natáčet zcela novou sérii videí, ve kterých Teslu Model X podrobuje poměrně náročnému testování. Už se s ní pustil do zasněženého lesa (kde vozu nehezky ublížil), úmyslně vyjel baterie do prázdna, zkoušel Teslu pod nánosem ledu, atd.
Ve svém posledním videu se pak Bjørn rozhodl napodobit kousek, který se před pár dny objevil na YouTube. Neznámý majitel Modelu X totiž s pomocí svého elektromobilu vyprostil naložený náklaďák, který nebyl schopen dostat se vlastními silami do zasněženého a namrzlého kopce.
Tehdy ale měla Tesla nazuty jen univerzální celoroční pneumatiky a kamion na laně ji do jisté míry pomáhal . Bjørna ale zajímalo, zda by Tesla dokázala utáhnout plně naložený náklaďák na povrchu se špatnou adhezí i bez jakékoliv špatné pomoci.
Vzal tedy svou Teslu Model X P90D o váze 2600 kilogramů a obutou na zimních pneumatikách Nereus NS806, za kterou pořádným lanem připojil plně naložený tahač s návěsem o váze 43 tun. Ten měl sice nastartováno, ovšem převodovka byla v neutrálu.
A jak si Tesla s tahačem poradila? S naprostou lehkostí. Nejdříve se sice kola protáčela, ovšem poté se ke slovu dostal propracovaný stabilizační a trakční systém, který zajistil maximální přenos síly na kola a zledovatělý povrch. Bjørn na konci videa zveřejnil úsměvnou frázi "Airbus A380 jako další?", čímž nás docela navnadil. Bylo by totiž zajímavé sledovat, jak by si s tím tolik populární Tesla poradila.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.