Ačkoliv má automobilka Partisan Motors na svědomí jedno z nejhranatějších a dost možná i nejošklivějších aut světa, nízké cíle si s ním rozhodně neklade. Krátce poté, co oznámila svůj cíl dostat své vozy na Mars, totiž také oznámila, že by svůj nový model Partisan Kremlin ráda dostala do kolony vozidel ruského prezidenta Vladimira Putina.
Podle automobilky by se model Kremlin skvěle vyjímal v Putinově koloně jako doprovodné vozidlo pro ochranku. Hlavními přednostmi má být jeho jednoduchost, modulárnost a terénní dovednosti. Na silnici by si tak měl poradit se vším, posádku mohou chránit přídavné moduly pancéřování na exteriéru a se zmírněním výbuchu min či improvizovaných výbušných zařízení pomůže možnost připevnit podlahu tvarovanou do V.
Model Kremlin vychází z modelu One, díky čemuž může nabídnout velice jednoduchou techniku, rozebíratelnost a snadnou přepravu. O přísun energie se starají celkem čtyři elektromotory, přičemž každý pohání jedno kolo. Aby motorům nedošla energie ukrývá se pod kapotou kompaktní generátor, který dobíjí baterie.
Partisan sice nezveřejnil žádné technické parametry, nicméně podle tvrzení automobilky by měl mít model Kremlin akceleraci supersportu - a to dokonce i s nasazeným pancéřováním. Bez jakýchkoliv čísel a při pohledu na tenhle přerostlý Merkur si o tom však troufáme poněkud pochybovat.
Automobilka Partisan Motors má ostatně samé odvážné plány, kterým však chybí jakékoliv podklady. Zatím máme k dispozici pouze fotky jediného modelu, který by měl být spásou pro všechny armády světa. Má být totiž lehký, odolný, snadno modifikovatelný, spolehlivý a vojáci si ho prý budou moci klidně sestavit v poli.
Další modely, jako například "Partisan One Mars Edition" nebo "Kremlin", však existují už jen na papíře, případně jako velice jednoduché modely vytvořené v grafických programech. Jejich parametry přitom mají být vždy oslnivé. Například u "Mars Edition" například automobilka slibuje karoserii z uhlíkových vláken nebo odolný pohonný systém, díky čemuž má být vůz dostatečně lehký a odolný i pro dopravu na Mars a následné plnění "kolonizačních" úkolů na rudé planetě.
Těžko říct, co v Putinově koloně nebo na Marsu nakonec uvidíme, ale na vozy z produkce Partisan Motors příliš nesázíme. Vcelku ochotně se ale budeme mýlit. Koncept je to totiž dost zajímavý a ulítlý - což nás v redakci vždy baví.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.