Dražby veteránů konečně v Česku? Tuhle Škoda 110 L koupíte za směšnou částku

V nabídce Exekutorského úřadu Přerov se objevila i překvapivě zachovalá Škoda 110 L
V nabídce Exekutorského úřadu Přerov se objevila i překvapivě zachovalá Škoda 110 L, foto: Exekutorský úřad Přerov **https://eujicha.cz/**
Antonín Marek , AutoRoad.cz 14. února 2018 12:03 14. února 2018 12:18
Sdílej:

Dražby klasických automobilů se v poslední době stávají stále populárnějšími, ovšem většinou se jedná o vozy v milionových částkách, které se draží daleko za hranicemi. Pokud byste si však chtěli užít pocit z dražby české klasiky, můžete si to 16. února užít kousek od Přerova.

V pátek 16. února 2018 se v Čekyni u Přerova uskuteční dražba, která nadchne všechny milovníky veteránů, automobilové fajnšmekry a fanoušky více jak 120leté tradice společnosti Škoda. Dražit se bude „čtyřdvéřák“ z československé automobilky AZNP Škoda 110 L. Sedan, který se již v 70. letech prodával pouze v provedení „de Luxe“, má najeto 47 286 km a začíná na vyvolávací ceně 25 000 korun.

Nemá cenu si cokoliv nalhávat, nástupnický model vozů Škoda 1100 MB ani zdaleka nedosahuje jejich estetické krásy, nicméně pochlubit se mohl drobnou modernizací výbavy a inovovaným interiérem. Méně sofistikovaná samonosná karoserie sice měla pojmout pět pasažérů, nicméně v praxi bylo komfortní cestovat nanejvýš ve čtyřech.

Koncepce "vše vzadu" nabízela čtyřválcový motor o objemu 1107 cm3, který měl podle výrobce generovat výkon 39 kW (53 k) a 84 Nm točivého momentu. Těchto hodnot však v praxi dosahoval jen málokterý vůz, neboť výrobní tolerance povolovaly odchylku až 15 %.

Podle oficiálních parametrů měla Škoda 110 dosahovat maximální rychlosti 133 km/h a akcelerace z 0 na 100 km/h měla trvat neskutečných 20.5 sekundy. Díky značně nekonzistentnímu výkonu to však byly ty zřejmě nejideálnější hodnoty, kterými se mohl pochlubit jen málokterý vůz.

Stroj, jehož dražbu má pořádat Exekutorský úřad Přerov JUDr. Lukáše Jíchy, byl vyrobel v roce 1975 a na první pohled vypadá an fotografiích až překvapivě zachovale. Tomu nahrává i nájezd 47 286 kilometrů, ovšem o jeho pravosti by se dalo diskutovat nejspíš až po prohlídce vozu.

Největší slabinou by se tak mohl stát dobový tuning a řada nálepek, kterými se estetičnost vozu poněkud snižuje. Navíc by mohl nastat problém s veteránskou registrací vozu na veteránské značky, bez kterých si auta nejspíš příliš neužijete. Na webových stránkách se totiž uvádí, že velký ani malý technický průkaz není k dispozici.

A na kolik tahle sranda vlastně vyjde? Vyvolávací cena byla stanovena na 25 000 Kč, odhadní cena přitom činí 75 000 Kč. Jakou cenu vůz ve skutečnosti má ukáže vždy až trh, nicméně hlad po klasických Škodovkách stále roste a spolu s ním bude růst i jejich cena. Pokud by se tedy vůz podařilo vydražit za rozumné finance, mohlo by jít o zajímavou investici.

„Vzhledem k tomu, že dražby v Čekyni vždy nabízí přibližně 800-900 položek, patří k těm největším v republice,“ uvádí soudní exekutor JUDr. Lukáš Jícha a dodává, že právě to přispívá k uspokojení pohledávek věřitelů a brzkému ukončení desítek exekucí.

Obhlídka a registrace dražitelů bude probíhat od 10:00 hodin. Samotná dražba následuje v pravé poledne. Od 13:00 pak začne výdej dražených věcí. Kompletní seznam dalších movitých věcí a automobilů zařazených do únorové dražby je dostupný na webových stránkách Exekutorského úřadu Přerov.

Stalo se
Novinky
Letos končí platnost více statisíců řidičáků.

Statisícům lidí letos skončí řidičák, mnozí o tom ani neví

V roce 2025 vyprší platnost řidičského průkazu 661 088 šoférům. Ti si mohou zažádat o prodloužení jednoduše on-line, přičemž současná legislativa vyžaduje fyzické vyzvednutí nového dokladu na úřadě. Ministerstvo dopravy však plánuje zrušit i tuto povinnost, například zavedením výdejních boxů nebo doručením na výdejní místa.

Rozhovory
Central European Rallye (CER)

Věroslav Cvrček: „Jet CER jsem se rozhodl čtyři dny před uzávěrkou přihlášek“ (díl 2.)

Není jezdec, který by nechtěl startovat na podniku mistrovství světa. Věroslavu Cvrčkovi se tento sen splnil až při druhém ročníku Central European rally. Neskutečný zážitek i dojmy rezonují ve „Cvrndovi“ i nyní, dlouho od závodu.

Testy aut
DS 4 Hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: DS 4 Hybrid Pallas – první setkání a co vše budeme zkoumat

Do dalšího dlouhodobého testu jsme si vybrali křížence, který kombinuje prvky prémiového hatchbacku a crossoveru s novým full-hybridním pohonem. Ten slibuje nízkou spotřebu a zároveň lepší všestrannost, než nabízí plně elektrické vozy. I přes spřízněnost se značkou Citroen, respektive koncernem Stellantis si však DS jde svou vlastní cestou. Dokáže konkurovat prémiovým rivalům od Audi, Mercedesu či Lexusu?

Rozhovory
Rally Pačejov (CZE)

Věroslav Cvrček: Vždy se snažím dostat ze sebe maximum” (díl 1.)

Věroslav Cvrček měl loňskou sezonu takzvaně přestupovou. Z Fabie R5 přešel jezdec z Besedic do RS Rally2 a přestup si pochvaloval. Krásný strhující závěr sezony mohli fanoušci vidět právě v jeho podání, kdy na na posledním závodě po závěrečné erzetě vybojoval konečné 6. místo v celkovém pořadí MČR.