Dražby klasických automobilů se v poslední době stávají stále populárnějšími, ovšem většinou se jedná o vozy v milionových částkách, které se draží daleko za hranicemi. Pokud byste si však chtěli užít pocit z dražby české klasiky, můžete si to 16. února užít kousek od Přerova.
V pátek 16. února 2018 se v Čekyni u Přerova uskuteční dražba, která nadchne všechny milovníky veteránů, automobilové fajnšmekry a fanoušky více jak 120leté tradice společnosti Škoda. Dražit se bude „čtyřdvéřák“ z československé automobilky AZNP Škoda 110 L. Sedan, který se již v 70. letech prodával pouze v provedení „de Luxe“, má najeto 47 286 km a začíná na vyvolávací ceně 25 000 korun.
Nemá cenu si cokoliv nalhávat, nástupnický model vozů Škoda 1100 MB ani zdaleka nedosahuje jejich estetické krásy, nicméně pochlubit se mohl drobnou modernizací výbavy a inovovaným interiérem. Méně sofistikovaná samonosná karoserie sice měla pojmout pět pasažérů, nicméně v praxi bylo komfortní cestovat nanejvýš ve čtyřech.
Koncepce "vše vzadu" nabízela čtyřválcový motor o objemu 1107 cm3, který měl podle výrobce generovat výkon 39 kW (53 k) a 84 Nm točivého momentu. Těchto hodnot však v praxi dosahoval jen málokterý vůz, neboť výrobní tolerance povolovaly odchylku až 15 %.
Podle oficiálních parametrů měla Škoda 110 dosahovat maximální rychlosti 133 km/h a akcelerace z 0 na 100 km/h měla trvat neskutečných 20.5 sekundy. Díky značně nekonzistentnímu výkonu to však byly ty zřejmě nejideálnější hodnoty, kterými se mohl pochlubit jen málokterý vůz.
Stroj, jehož dražbu má pořádat Exekutorský úřad Přerov JUDr. Lukáše Jíchy, byl vyrobel v roce 1975 a na první pohled vypadá an fotografiích až překvapivě zachovale. Tomu nahrává i nájezd 47 286 kilometrů, ovšem o jeho pravosti by se dalo diskutovat nejspíš až po prohlídce vozu.
Největší slabinou by se tak mohl stát dobový tuning a řada nálepek, kterými se estetičnost vozu poněkud snižuje. Navíc by mohl nastat problém s veteránskou registrací vozu na veteránské značky, bez kterých si auta nejspíš příliš neužijete. Na webových stránkách se totiž uvádí, že velký ani malý technický průkaz není k dispozici.
A na kolik tahle sranda vlastně vyjde? Vyvolávací cena byla stanovena na 25 000 Kč, odhadní cena přitom činí 75 000 Kč. Jakou cenu vůz ve skutečnosti má ukáže vždy až trh, nicméně hlad po klasických Škodovkách stále roste a spolu s ním bude růst i jejich cena. Pokud by se tedy vůz podařilo vydražit za rozumné finance, mohlo by jít o zajímavou investici.
„Vzhledem k tomu, že dražby v Čekyni vždy nabízí přibližně 800-900 položek, patří k těm největším v republice,“ uvádí soudní exekutor JUDr. Lukáš Jícha a dodává, že právě to přispívá k uspokojení pohledávek věřitelů a brzkému ukončení desítek exekucí.
Obhlídka a registrace dražitelů bude probíhat od 10:00 hodin. Samotná dražba následuje v pravé poledne. Od 13:00 pak začne výdej dražených věcí. Kompletní seznam dalších movitých věcí a automobilů zařazených do únorové dražby je dostupný na webových stránkách Exekutorského úřadu Přerov.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.
Prodeje elektromobilů v Evropě klesají, a Evropská unie proto zvažuje přímou podporu jejich nákupu. Místopředsedkyně Evropské komise Teresa Riberová na Světovém ekonomickém fóru v Davosu oznámila, že jednou z možných cest, jak podpořit ekologickou dopravu, je zavedení dotací. Tento záměr už získal podporu Německa, které v elektromobilitě vidí klíč k plnění klimatických cílů.
Donald Trump se rozhodl zaměřit na podporu spalovacích motorů, což může znamenat zásadní změnu pro elektromobilitu v USA. Jeho iniciativa ruší dotace pro elektrická vozidla a omezení pro klasické vozy, aby spotřebitelé měli „skutečnou svobodu volby“.
Na polských silnicích přibude 43 nových úsekových měření rychlosti, včetně obchvatu Vratislavi, kde radní usilují o rozšíření plánu. Řeší tím problém nelegálních závodů, hluku a překračování rychlosti. Má tento krok potenciál zvýšit bezpečnost, nebo jde o další administrativní zátěž?
Motorsport je fascinující svět plný adrenalinu, technických inovací a neuvěřitelných výkonů. Pokud jste ho dosud neobjevili, tady je deset důvodů, proč stojí za to stát se fanouškem této úžasné disciplíny.
Členské státy Evropské unie definitivně schválily zavedení dodatečných cel až do výše 45 % na elektromobily dovážené z Číny, navzdory silnému odporu Německa a několika dalších zemí. Evropská komise (EK) o hlasování informovala na svém webu.
V roce 2025 vyprší platnost řidičského průkazu 661 088 šoférům. Ti si mohou zažádat o prodloužení jednoduše on-line, přičemž současná legislativa vyžaduje fyzické vyzvednutí nového dokladu na úřadě. Ministerstvo dopravy však plánuje zrušit i tuto povinnost, například zavedením výdejních boxů nebo doručením na výdejní místa.
Není jezdec, který by nechtěl startovat na podniku mistrovství světa. Věroslavu Cvrčkovi se tento sen splnil až při druhém ročníku Central European rally. Neskutečný zážitek i dojmy rezonují ve „Cvrndovi“ i nyní, dlouho od závodu.
Do dalšího dlouhodobého testu jsme si vybrali křížence, který kombinuje prvky prémiového hatchbacku a crossoveru s novým full-hybridním pohonem. Ten slibuje nízkou spotřebu a zároveň lepší všestrannost, než nabízí plně elektrické vozy. I přes spřízněnost se značkou Citroen, respektive koncernem Stellantis si však DS jde svou vlastní cestou. Dokáže konkurovat prémiovým rivalům od Audi, Mercedesu či Lexusu?
Věroslav Cvrček měl loňskou sezonu takzvaně přestupovou. Z Fabie R5 přešel jezdec z Besedic do RS Rally2 a přestup si pochvaloval. Krásný strhující závěr sezony mohli fanoušci vidět právě v jeho podání, kdy na na posledním závodě po závěrečné erzetě vybojoval konečné 6. místo v celkovém pořadí MČR.
Dvaatřicetiletý jezdec ze Zlína se v rally pohybuje od roku 2014. Letos usedne opět do vozu Opel Corsa Rally 4. Využili jsme pauzu mezi závody a zeptali se jej mimo jiné, na soupeření se svým bratrem Janem Surovičem, který se v rally také pohybuje.
Šestatřicetiletý Michal Srb patři do rallysprintového inventáře. O tom, že je rychlý, přesvědčil už mnohokrát, ale občas mu chybělo potřebné štěstí. Vloni to opět cinklo a „Majkl“ získal cenný skalp do své sbírky.