Postavit repliku klasického automobilu není vůbec snadné, o čemž už se přesvědčila řada rádoby "konstruktérů", jejichž pokusy nakonec skončily na vrakovištích. Majitel této repliky Volva 162 Coupe však odvedl vcelku pozoruhodnou práci, neboť na první pohled bychom zde základy pocházející z BMW M3 rozhodně nehledali.
Automobil na fotografiích pochází z Finska a svůj život začal jako obyčejné BMW M3 řady e36. Jeho majitel se však rozhodl nahradit práci mnichovských karosářů něčím, co by mělo připomínat moderní reinkarnaci klasického Volva 162. Odvážné rozhodnutí, že?
Na výsledek nechť si udělá každý názor sám, ovšem podle nás je potřeba docenit kvalitu zpracování, která je v tomto případě příkladná. Po karosářské i lakýrnické stránce nám vůz přijde opravdu kvalitně zpracovaný a je znát, že na něm majitel rozhodně nešetřil časem ani financemi.
Při bližším pohledu však člověku začíná být jasné, že některé proporce příliš nesedí a že tohle Volvo před veřejností ukrývá nějaká tajemství. Dobře patrné je to zejména na střeše a jejím přechodu do zadní části vozu.
Po otevření dveří ale všechny iluze mizí a člověku je jasné, že usedá do klasického BMW řady 3 generace e36. Na nejvýkonnější variantu M3 pak upozorňuje řada detailů, jako jsou loga BMW M, ozdobná liště BMW M3 na prahu dveří nebo speciální sportovní sedačky. Jedinou změnou je zde dost necitlivě vlepené logo Volva na volantu.
Tahle zvláštní replika přitom není žádnou novinkou, na diskuzním fóru Volvo Racing Club Finland se objevila dokonce již v srpnu roku 2015. Pokud by vás ale zajímal kompletní příběh přestavby, který je vskutku působivý, budete muset zapátrat na webu Photobucket. Zde autor vytvořil hned tři rozsáhlé fotogalerie, které se týkají karosářských prací, lakování a dokončovacích prací.
Celý nápad se stavbou vozu hodnotit nechceme, nicméně kvalita zpracování je podle nás úctyhodná. Je jen škoda, že se majitel vozu nerozhodl upravit i interiér, který působí trochu jako pěst na oko. A jak se líbí vůz vám?
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?