Elton John má možná slabost pro výstřední kostýmy, ale když přijde na výběr aut, pak je jeho vkus skutečně na výši. Není to tak dlouho, co jsme psali o jeho luxusním klasickém Bentley a teď se objevil na internetu další kousek z jeho sbírky: raritní Aston Martin V8 Vantage.
Na velkolepé aukci automobilů "Silverstone Auctions Race Retro Classic Car Sale", která se bude konat 24. a 25. února, se kromě desítek zajímavých vozů objeví i jeden z nejvzácnějších Aston Martinů minulého století, model V8 Vantage V550 z roku 1997, jehož prvním majitelem byl sám Sir Elton John.
Ručně vyráběný V8 Vantage, který si vznikal v továrně Newport Pagnell, přišel světoznámého umělce na cca 250 000 liber, což by při dnešním kurzu dělalo cca 7.1 milionu korun. Za tuto částku však dostal vůz s výkonem rovných 550 koní, který dokázal vystřelit na rychlost 98 km/h během 4.8 sekund a jeho akcelerace se zastavila až u rychlosti 290 km/h.
Při bližším pohledu však člověk zjistí, že zpěvák si na svůj vůz musel dávat setsakramentský pozor. Během více než 20 let totiž na tachometru přibylo pouze 13942 kilometrů a z interiéru je prý téměř cítit vůně nového auta. Vše je v perfektní kondici, od kůže, přes interiér až po karoserii a lak.
Že se na voze nešetřilo navíc dokazuje i kompletní servisní historie, která u vozu nemohla chybět. Na vzácnosti vozu však kromě prvního vlastníka dodává i skutečnost, že v automobilce vzniklo pouze necelých 240 kusů modelu V550, což z něj činí poměrně zajímavou sběratelskou raritu.
Experti z aukční síně odhadují hodnotu vozidla někde mezi částkami 190 000 až 240 000 liber (cca 5,4 až 6,8 milionu Kč), nicméně s přihlédnutím k slavné historii se očekává, že částka, za kterou se vůz nakonec vydraží, bude mnohem vyšší.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?