Elton John má možná slabost pro výstřední kostýmy, ale když přijde na výběr aut, pak je jeho vkus skutečně na výši. Není to tak dlouho, co jsme psali o jeho luxusním klasickém Bentley a teď se objevil na internetu další kousek z jeho sbírky: raritní Aston Martin V8 Vantage.
Na velkolepé aukci automobilů "Silverstone Auctions Race Retro Classic Car Sale", která se bude konat 24. a 25. února, se kromě desítek zajímavých vozů objeví i jeden z nejvzácnějších Aston Martinů minulého století, model V8 Vantage V550 z roku 1997, jehož prvním majitelem byl sám Sir Elton John.
Ručně vyráběný V8 Vantage, který si vznikal v továrně Newport Pagnell, přišel světoznámého umělce na cca 250 000 liber, což by při dnešním kurzu dělalo cca 7.1 milionu korun. Za tuto částku však dostal vůz s výkonem rovných 550 koní, který dokázal vystřelit na rychlost 98 km/h během 4.8 sekund a jeho akcelerace se zastavila až u rychlosti 290 km/h.
Při bližším pohledu však člověk zjistí, že zpěvák si na svůj vůz musel dávat setsakramentský pozor. Během více než 20 let totiž na tachometru přibylo pouze 13942 kilometrů a z interiéru je prý téměř cítit vůně nového auta. Vše je v perfektní kondici, od kůže, přes interiér až po karoserii a lak.
Že se na voze nešetřilo navíc dokazuje i kompletní servisní historie, která u vozu nemohla chybět. Na vzácnosti vozu však kromě prvního vlastníka dodává i skutečnost, že v automobilce vzniklo pouze necelých 240 kusů modelu V550, což z něj činí poměrně zajímavou sběratelskou raritu.
Experti z aukční síně odhadují hodnotu vozidla někde mezi částkami 190 000 až 240 000 liber (cca 5,4 až 6,8 milionu Kč), nicméně s přihlédnutím k slavné historii se očekává, že částka, za kterou se vůz nakonec vydraží, bude mnohem vyšší.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?