Elton John má možná slabost pro výstřední kostýmy, ale když přijde na výběr aut, pak je jeho vkus skutečně na výši. Není to tak dlouho, co jsme psali o jeho luxusním klasickém Bentley a teď se objevil na internetu další kousek z jeho sbírky: raritní Aston Martin V8 Vantage.
Na velkolepé aukci automobilů "Silverstone Auctions Race Retro Classic Car Sale", která se bude konat 24. a 25. února, se kromě desítek zajímavých vozů objeví i jeden z nejvzácnějších Aston Martinů minulého století, model V8 Vantage V550 z roku 1997, jehož prvním majitelem byl sám Sir Elton John.
Ručně vyráběný V8 Vantage, který si vznikal v továrně Newport Pagnell, přišel světoznámého umělce na cca 250 000 liber, což by při dnešním kurzu dělalo cca 7.1 milionu korun. Za tuto částku však dostal vůz s výkonem rovných 550 koní, který dokázal vystřelit na rychlost 98 km/h během 4.8 sekund a jeho akcelerace se zastavila až u rychlosti 290 km/h.
Při bližším pohledu však člověk zjistí, že zpěvák si na svůj vůz musel dávat setsakramentský pozor. Během více než 20 let totiž na tachometru přibylo pouze 13942 kilometrů a z interiéru je prý téměř cítit vůně nového auta. Vše je v perfektní kondici, od kůže, přes interiér až po karoserii a lak.
Že se na voze nešetřilo navíc dokazuje i kompletní servisní historie, která u vozu nemohla chybět. Na vzácnosti vozu však kromě prvního vlastníka dodává i skutečnost, že v automobilce vzniklo pouze necelých 240 kusů modelu V550, což z něj činí poměrně zajímavou sběratelskou raritu.
Experti z aukční síně odhadují hodnotu vozidla někde mezi částkami 190 000 až 240 000 liber (cca 5,4 až 6,8 milionu Kč), nicméně s přihlédnutím k slavné historii se očekává, že částka, za kterou se vůz nakonec vydraží, bude mnohem vyšší.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.