Aplikace Waze je populární takřka po celém světě a lidé si ji nemohou vynachválit. Navigace pravidelně doplňovaná čerstvými informacemi od mnohamilionové komunity uživatelů má však i své stinné stránky, jak se přesvědčil řidič nedávno utopeného Jeepu Compass.
Když si začátkem minulého týdne parta přátel udělala výlet za památkami Vermontu, rozhodně nikdo z nich nečekal, že cestou zpátky domů si zaplavou. Podle zpráv zveřejněných USA Today však navigace Waze navedla řidiče Jeepu přímo na zamrzlé jezero. Když si řidič svou chybu uvědomil, bylo již příliš pozdě. Posádka se stačila zachránit a dostat do bezpečí, auto však kleslo ke dnu se vším, co v něm bylo.
Automobil přitom řidiči nepatřil, na výlet s přáteli si ho půjčil od jeho majitelky, jisté Tary Guretin. Ta příhodě o tom, co se s jejím autem stalo, nemohla uvěřit a nejspíš podezírala člověka, kterému vůz půjčila, že jí neříká celou pravdu. Vyrazila proto na tu samou trasu co řidič jejího Jeepu, zapnula si navigaci Waze a nestačila se divit. Aplikaci ji totiž začala navádět úplně stejně do středu jezera.
Nejspíš si teď říkáte, že je přeci šílené, aby někdo ignoroval zdravý rozum, věřil jen navigaci a vjel na zamrzlé jezero, že? Tak jednoduché to ale nebylo. Toho dne totiž panovala poměrně hustá mlha, byla tma, pršelo a vjezd do jezera, kterým se běžně spouští lodě, byl špatně osvětlený. Když si řidič uvědomil po čem vlastně jede, byl už cca 30 metrů od břehu.
Když se navíc posádka pokusila opustit auto, led pod autem povolil a vůz se začal potápět. Dveře tak nešly otevřít a posádka musela vylézt skrze okénko řidiče. Mluvčí společnosti Google, která aplikaci Waze vlastní a provozuje, byl rád, že se nikomu nic nestalo. Zároveň však nedokázal vysvětlit, jak mohla navigace navést auto do jezera.
Zajímavé také je, že Jeep se potopil již 12. ledna tohoto roku, ovšem k jeho vyzvednutí došlo až toto pondělí. Na akci totiž museli být pozváni potápěči se speciálním vybavením a také bylo potřeba přivézt loď, která by rozbila led nad autem a místem jeho vyproštění.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.