O elektrickém tahači Tesla Semi už se toho napsalo hodně, nicméně stále nám scházely jakékoliv záběry z jeho použití v reálném provozu. I to už se ale začíná měnit, neboť nedávno se podařilo zachytit jeden z prototypů během testovací jízdy v centru městě.
Krátký spot na YouTube je tak vůbec jedním z prvních záběrů, které byly natočeny mimo prezentaci nebo mimo areál společnosti Tesla. V jakém konkrétním městě video vzniklo bohužel nevíme, nicméně web CarScoops naznačuje, že video mělo být natočeno poblíž jednoho ze skladišť společnosti UPS, která si před časem objednala rovnou 125 kusů.
Záběr je sice poměrně krátký, ovšem i tak je na něm dobře vidět, že elektrický tahač se po městě pohybuje s naprostou lehkostí a jeho akcelerace za křižovatkou vypadá a zní skutečně rychle. Ostatně aby ne, když oficiální materiály udávají akceleraci z 0 na 96 km/h za 5 sekund bez nákladu a s plným zatížením za 20 sekund, což je stále neuvěřitelně dobré číslo.
Rychlost však není hlavním trumfem Tesly Semi. Tím je samozřejmě její ekologický pohon na elektrickou energii, kdy nejvýkonnější model v hodnotě cca 3,7 milionu Kč zvládne na jedno nabití až 800 km. Slabší model za 3,1 milionu Kč pak zvládne na nabití 480 kilometrů.
Kromě objednávky od UPS, která patří zatím k těm největším, obdržela Tesla navzdory své špatné pověsti ohledně dodržování dodacích lhůt i objednávky od společností jako Pepsi, Wal-Mart, J.B. Hunt, Sysco nebo Anheuser-Busch. V současné chvíli tak má Tesla před-objednávky na cca 1500 tahačů, jejichž výroba by měla být zahájen až někdy v průběhu roku 2019
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?