O elektrickém tahači Tesla Semi už se toho napsalo hodně, nicméně stále nám scházely jakékoliv záběry z jeho použití v reálném provozu. I to už se ale začíná měnit, neboť nedávno se podařilo zachytit jeden z prototypů během testovací jízdy v centru městě.
Krátký spot na YouTube je tak vůbec jedním z prvních záběrů, které byly natočeny mimo prezentaci nebo mimo areál společnosti Tesla. V jakém konkrétním městě video vzniklo bohužel nevíme, nicméně web CarScoops naznačuje, že video mělo být natočeno poblíž jednoho ze skladišť společnosti UPS, která si před časem objednala rovnou 125 kusů.
Záběr je sice poměrně krátký, ovšem i tak je na něm dobře vidět, že elektrický tahač se po městě pohybuje s naprostou lehkostí a jeho akcelerace za křižovatkou vypadá a zní skutečně rychle. Ostatně aby ne, když oficiální materiály udávají akceleraci z 0 na 96 km/h za 5 sekund bez nákladu a s plným zatížením za 20 sekund, což je stále neuvěřitelně dobré číslo.
Rychlost však není hlavním trumfem Tesly Semi. Tím je samozřejmě její ekologický pohon na elektrickou energii, kdy nejvýkonnější model v hodnotě cca 3,7 milionu Kč zvládne na jedno nabití až 800 km. Slabší model za 3,1 milionu Kč pak zvládne na nabití 480 kilometrů.
Kromě objednávky od UPS, která patří zatím k těm největším, obdržela Tesla navzdory své špatné pověsti ohledně dodržování dodacích lhůt i objednávky od společností jako Pepsi, Wal-Mart, J.B. Hunt, Sysco nebo Anheuser-Busch. V současné chvíli tak má Tesla před-objednávky na cca 1500 tahačů, jejichž výroba by měla být zahájen až někdy v průběhu roku 2019
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.