Čínské automobilky opět kopírují evropské klasiky, tentokrát to odneslo legendární BMW

-mao / AutoRoad.cz, 17. ledna 2018, 10:11 Aktualizováno 17.1.2018, 11:28 Google+

Čínské automobilky jsou pověstné svou schopností zkopírovat téměř cokoliv a poslední model Eagle EG6300K to jen potvrzuje. Tento malý městský elektromobil totiž dokonale kopíruje tvary roztomilého BMW 600, které vychází z dnes už téměř legendární Isetty.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Eagle EG6330K

Eagle EG6330K | foto: carnewschina.com

Sdílejte článek

Inspiraci ve slavném voze nepřímo přiznává i sama automobilka Eagle, která se údajně snažila inspirovat tím nejroztomilejším automobilem v historii BMW, což má být právě Isetta. Podle nás by se v portfoliu mnichovské značky jistě našlo i pár zajímavějších kousků, nicméně ty už by se asi nevešly do kategorie pomalých městských elektromobilů, ve které se Eagle EG6330K uchází o přízeň řidičů.

Kromě drobného nárůstu v rozměrech a nové generace elektrického pohonu jsou největším rozdílem bezpochyby dveře. Zatímco původní Isetta měla pouze jedny velké dveře v čele automobilu a BMW 600 je doplnilo párem dveří zadních, nový čínský elektromobil disponuje klasicky párem dveří vpředu i vzadu.

Z pohledu designových prvků se zde ale nachází i věci, které automobilka převzala přímo z Isetty. Skvělým příkladem mohou být přední blinkry, které jsou stejně jako u BMW integrovány do zakrouceného předního nárazníku. Zadní svítilny pak téměř přesně odpovídají stylu i umístění u Isetty. Úsměvným prvkem je pak žebrování na kufru, které je u elektromobilu naprosto zbytečné, zatímco u BMW sloužilo k chlazení.

img-responsive

Isetta | foto: Archiv AutoRoad.cz

V interiéru se pak člověk cítí jako v celkem normálním, ačkoliv poněkud stísněném, moderním autě. Z fotografií je vidět kožené čalounění, kruhové výdechy ventilátorů a kaplička přístrojů s výraznými budík. Samozřejmostí je pak rovná podlaha bez středového panelu, na což jsme u elektromobilů zvyklí.

O pohon se stará skutečně malý elektromotor na přední nápravě, který vyvine maximálně 5.3 elektrického koně. O přísun energie se stará 72 V/100 Ah Li-Ion baterie, díky které se dojezd pohybuje okolo 120 kilometrů. Maximální rychlost je však necelých 60 km/h, jinak už by automobil nespadal do sféry "pomalých městských elektromobilů", které jsou v Číně poslední dobou velice populární.

A s popularitou by nemusel mít problém ani tenhle Eagle. Jeho design je totiž opravdu stylový a jeho cenu se podařilo udržet okolo 4 000 dolarů, což odpovídá částce necelých 83 300 Kč. Spolu s nízkými provozními náklady se pak jedná o dokonalý prostředek k cestování po městě a za prací.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Čínské automobilky opět kopírují evropské klasiky, tentokrát to odneslo legendární BMW

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Fritz von Opel v experimentálním vozidle Opel RAK2

Starý Opel poháněný raketami? Tenhle stroj lámal rekordy už před 90 lety

Ferrari SP38

Ferrari SP38: žhavá novinka z Maranella je určena jedinému šťastlivci

Ilustrační foto

Česko opět poslední? Stáčení tachometrů účinně eliminují už i na Slovensku

Ke krádeži nového Mercedesu stačilo zlodějům pouhých 28 sekund

Jak dlouho trvá ukrást nový prémiový automobil? Kamerový záznam majitele šokoval

Ford EcoSport Titanium

Kdo může za obří rozmach malých SUV? Velký podíl prý nese Generace Z

Modernizovaná Kia Sportage

Kia představila modernizovanou Sportage. Jaké novinky nabízí?

reklama
reklama

Doporučujeme

Land Rover Defender Works V8

Land Rover oživil starý Defender! Pod kapotou má 400 koní a dovolit si ho bude…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. TEST: Škoda Karoq 1,0 TSI - Budoucnost tří válců? Statistiky mluví jasně

  2. Chris Brown vyvezl své pozlacené Lambo, extravagantní vkus nezapře

  3. Auto, které nelze převrátit? Tesla si z crash testu odnáší světové prvenství

  4. Škoda Octavia s nájezdem 695 000 km? Technik nevěřícně žasl nad její kondicí

  5. Tesla Model 3 má pořádný problém. V zásadní věci je lepší i stará Lada

  6. Znáte nejdražší SUV světa? Ta nejvzácnější vlastní jediný člověk, Rolls-Royce je až šestý

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud