DISKUZE K ČLÁNKU

Kdy musíte pustit chodce na přechodu a kdy můžete projet bez zastavení?

Přechod pro chodce, místo určené k bezpečnému překonání komunikace, bývá místem častých dopravních nehod, které jsou mnohdy způsobeny neznalostí pravidel či předpisů na obou stranách. Jaká pravidla se tedy vztahují na řidiče, a jaká na chodce? Podívali jsme se do zákonů.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Kdy musíte pustit chodce na přechodu a kdy můžete projet bez zastavení?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 7, poslední 15.01.2018 14:48 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Michael P.

    Michael P.

    195.113.194.XXX
    Když už článek, který jen suše opakuje dávno známé - mohl se věnovat ještě jedné specifické situaci. Tou jsou značené ostrůvky rozdělující přechod pro chodce na více částí. V takovém případě má totiž být brána každá část jako samostatný přechod se všemi náležitostmi. Tedy i s povinností chodce se znovu rozhlédnout a znovu vyhodnotit, zda přijíždějící vozidlo není již příliš blízko na to, aby vstupoval do vozovky. Je proto zcela zbytečné, aby při vstupu chodce do první poloviny přechodu zastavovaly automobily v jeho druhé polovině a znovu narušovaly plynulost silničního provozu. O nepřehlednosti a rizicích, které vznikají při propojení přechodu pro chodce s tramvajovými nástupními ostrůvky, je asi zbytečné hovořit.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Berrny

    Berrny

    90.183.11.XXX
    Mimo jiné (a je toho dost), mě dokáže zcela jistě nasejřit situace, když jsem na vozovce daleko široko sám řidič, a chodec (chodci) urychleně dobíhají k přechodu se zjevným důvodem, aby si vynutili zastavení té "kolony" automobilů. Přiznám se, že jim tento záměr nijak neulehčuji, a pokud vím, že je neohrozím, přednost u mě nemají.Těch zdvižených prostředníčků a pěstiček. Dělám to s naivní vírou, že jim to snad jednou dojde. Však ti chodci jsou asi z velké části i řidiči.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Heureux D.

    Heureux D.

    94.230.150.XXX
    RIDIC VERSUS CHODEC. Kdyz to vemu kolik chodcu bezi k prechodu a na prechodu zchromnou je z podivem ze na púrechodu mame 90% invalidu ale mimo prechod jsou to zavodnici co je nic nezastavi. Dalsi jsou ti co stoji na kraji prechodu a vykecavaji si tam rozumy, bud pres telefon nebo s jinym chodcem. Co ma delat takovy ridic? stat tam dokud neprejde? a co kdyz nechce prejit ale jen tak tam stoji?Dela to dost chodcu a kdyz zastavim a pokynu on pokyne ze nejde. Ja zbytecne zastavil, rozjezd je pro zivotni preci horsi ale to zas mnoho trotlu co delaji zakony nevedi to jako s 30,40,50tkou na mystech kde jizda 80tkou je tissi a mene skodi ziv-prostredi protoze v techto rychlostech je nejmensi emise a vse i ten hluk. Prřoste idiioti co mozna nekdy ridili bud trikolku a nebo povboz s konma. Chodec nemusi skoro nic ale ridic musi vse i premyslet za chodce, co kdyby se mu zrodil plan ze chce prejit silnici zrovna kdyz jede auto a vkroci pred auto a pri trestnim rizeni je pak uvedeno ze ridic mel predpokladat ze prechod pouzije chodec ktery se treba rozebehne za nekym aniz by ho ridic videl. Vypraskal bych ty trotly a nechal bych je jezdit aspon mesic po Praze i stema co vymysleli zuzovani pruhu a zatravneni tramvajovych kolejist, ktere se uz nedaji vyuzit pro zachrane zbory, no proste dopravni experti = IDIIOTI.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Míla S.

    Míla S.

    89.177.104.XXX
    Chodci versus řidiči problém byl je a bude...tímto-dalším v pořadí-zpackaným zákonem s docílilo jen že je víc zbořených aut na přechodech a dalšího biče na řidiče.....Některé chodce bych na ulici a silnici vůbec nepustil-to kolikrát člověk pochybuje o jejich svéprávnosti.....

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • staroch

    staroch

    88.101.153.XXX
    Problémem jsou řidiči,jedoucí v druhém pruhu.Většinou zastaví až druhý,třetí.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • František M.

    František M.

    109.81.210.XXX
    Předpokládám, že je ještě jeden moment, který ovšem jde mimo zákonné ustavení. Totiž, že se chodec a řidič nějakým signálem dohodnout, například ve chvíli, kdy široko daleko není jiné vozidlo a chodec dá jasně najevo, že řidiči dává přednost.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • František M.

    František M.

    109.81.210.XXX
    Předpokládám, že je ještě jeden moment, který ovšem jde mimo zákonné ustavení. Totiž, že se chodec a řidič nějakým signálem dohodnout, například ve chvíli, kdy široko daleko není jiné vozidlo a chodec dá jasně najevo, že řidiči dává přednost.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Záchrana převrácené Tatry během závodů Rally Dakar 2018

Jak se tahá Tatra z písku? Video vše odhalilo

Model 3 americké automobilky Tesla Motors

Je čas dát sbohem volantu a pedálům? Tesla Model 3 bude brzy poslouchat řidiče na slovo

Obytná náklaďák International Cabover

Nevíte co se starým náklaďákem? Šikovný kutil si z něj postavil dům na kolech, včetně garáže

Nové mladoboleslavské SUV Škoda Kamiq

Škoda ukázala fotky laciného SUV pro čínský trh. Tamní novináři už ho stihli zkritizovat

Kia Forte

Kia Forte jako předzvěst nového C'eed? Tohle bychom si taky nechali líbit

Karosa NO 80

Karosa NO 80 vedla dvojí život. Ráno a večer přepravovala lidi, přes poledne náklad

reklama
reklama

Doporučujeme

reklama