DISKUZE K ČLÁNKU

Kdy musíte pustit chodce na přechodu a kdy můžete projet bez zastavení?

Přechod pro chodce, místo určené k bezpečnému překonání komunikace, bývá místem častých dopravních nehod, které jsou mnohdy způsobeny neznalostí pravidel či předpisů na obou stranách. Jaká pravidla se tedy vztahují na řidiče, a jaká na chodce? Podívali jsme se do zákonů.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Kdy musíte pustit chodce na přechodu a kdy můžete projet bez zastavení?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 7, poslední 15.01.2018 14:48 Vložte komentář

Nejlepší názory

» František M. (Hlasoval 1 člověk) 13.01.2018 18:00
Předpokládám, že je ještě jeden moment, který… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Michael P.

    Michael P.

    195.113.194.XXX
    Když už článek, který jen suše opakuje dávno známé - mohl se věnovat ještě jedné specifické situaci. Tou jsou značené ostrůvky rozdělující přechod pro chodce na více částí. V takovém případě má totiž být brána každá část jako samostatný přechod se všemi náležitostmi. Tedy i s povinností chodce se znovu rozhlédnout a znovu vyhodnotit, zda přijíždějící vozidlo není již příliš blízko na to, aby vstupoval do vozovky. Je proto zcela zbytečné, aby při vstupu chodce do první poloviny přechodu zastavovaly automobily v jeho druhé polovině a znovu narušovaly plynulost silničního provozu. O nepřehlednosti a rizicích, které vznikají při propojení přechodu pro chodce s tramvajovými nástupními ostrůvky, je asi zbytečné hovořit.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Berrny

    Berrny

    90.183.11.XXX
    Mimo jiné (a je toho dost), mě dokáže zcela jistě nasejřit situace, když jsem na vozovce daleko široko sám řidič, a chodec (chodci) urychleně dobíhají k přechodu se zjevným důvodem, aby si vynutili zastavení té "kolony" automobilů. Přiznám se, že jim tento záměr nijak neulehčuji, a pokud vím, že je neohrozím, přednost u mě nemají.Těch zdvižených prostředníčků a pěstiček. Dělám to s naivní vírou, že jim to snad jednou dojde. Však ti chodci jsou asi z velké části i řidiči.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Heureux D.

    Heureux D.

    94.230.150.XXX
    RIDIC VERSUS CHODEC. Kdyz to vemu kolik chodcu bezi k prechodu a na prechodu zchromnou je z podivem ze na púrechodu mame 90% invalidu ale mimo prechod jsou to zavodnici co je nic nezastavi. Dalsi jsou ti co stoji na kraji prechodu a vykecavaji si tam rozumy, bud pres telefon nebo s jinym chodcem. Co ma delat takovy ridic? stat tam dokud neprejde? a co kdyz nechce prejit ale jen tak tam stoji?Dela to dost chodcu a kdyz zastavim a pokynu on pokyne ze nejde. Ja zbytecne zastavil, rozjezd je pro zivotni preci horsi ale to zas mnoho trotlu co delaji zakony nevedi to jako s 30,40,50tkou na mystech kde jizda 80tkou je tissi a mene skodi ziv-prostredi protoze v techto rychlostech je nejmensi emise a vse i ten hluk. Prřoste idiioti co mozna nekdy ridili bud trikolku a nebo povboz s konma. Chodec nemusi skoro nic ale ridic musi vse i premyslet za chodce, co kdyby se mu zrodil plan ze chce prejit silnici zrovna kdyz jede auto a vkroci pred auto a pri trestnim rizeni je pak uvedeno ze ridic mel predpokladat ze prechod pouzije chodec ktery se treba rozebehne za nekym aniz by ho ridic videl. Vypraskal bych ty trotly a nechal bych je jezdit aspon mesic po Praze i stema co vymysleli zuzovani pruhu a zatravneni tramvajovych kolejist, ktere se uz nedaji vyuzit pro zachrane zbory, no proste dopravni experti = IDIIOTI.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Míla S.

    Míla S.

    89.177.104.XXX
    Chodci versus řidiči problém byl je a bude...tímto-dalším v pořadí-zpackaným zákonem s docílilo jen že je víc zbořených aut na přechodech a dalšího biče na řidiče.....Některé chodce bych na ulici a silnici vůbec nepustil-to kolikrát člověk pochybuje o jejich svéprávnosti.....

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • staroch

    staroch

    88.101.153.XXX
    Problémem jsou řidiči,jedoucí v druhém pruhu.Většinou zastaví až druhý,třetí.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • František M.

    František M.

    109.81.210.XXX
    Předpokládám, že je ještě jeden moment, který ovšem jde mimo zákonné ustavení. Totiž, že se chodec a řidič nějakým signálem dohodnout, například ve chvíli, kdy široko daleko není jiné vozidlo a chodec dá jasně najevo, že řidiči dává přednost.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • František M.

    František M.

    109.81.210.XXX
    Předpokládám, že je ještě jeden moment, který ovšem jde mimo zákonné ustavení. Totiž, že se chodec a řidič nějakým signálem dohodnout, například ve chvíli, kdy široko daleko není jiné vozidlo a chodec dá jasně najevo, že řidiči dává přednost.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

přepis vozidla

Jak postupovat při přepisu vozidla? Pozor si dejte na ekologickou daň a povinné ručení

Nové BMW i8 Coupé

Chystá se BMW otřást světem supersportů? Jeden z manažerů prozradil více ze zákulisí

Nový Jeep Grand Commander

Jeepu unikly snímky nového modelu, sedmimístné SUV však směřuje na jediný trh

Redaktor dostal od vojáků helmu s brýlemi pro noční vidění

Jak se jezdí bez světel? Příslušníci speciálních jednotek se podělili o své Know-how

tesla model s

S jakými auty jsou zákazníci nejspokojenější? Prim hrají elektromobily a sporťáky

Místo zrenovovaného veterána má teď majitelka Chevroletu Impala jen jeho torzo na dvorku a přístřešek plný dílů

Z vysněného auta se stala noční můra: Chtěla jen pár oprav, místo toho dostala hromada šrotu

reklama
reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama