Na technologickém veletrhu CES konaném v Las Vegas se představila řada novinek z mnoha odvětví průmyslu, včetně toho automobilového. Speciální airbag pro chodce se však v automobilovém průmyslu pouze inspiroval a poté přenesl jeden podstatný bezpečnostní prvek do všedního života běžných lidí.
Novinka s názvem "Hip'Air", kterou společnost Helite prezentovala před pár dny na veletrhu CES, je určena primárně k ochraně kyčlí seniorů a její tvůrci o ni mluví jako o vůbec prvním "nositelném" airbagu pro chodce. Design pásku sice není kdovíjak krásný, nicméně jeho funkce by mohla zachraňovat a hlavně zlepšovat životy lidí po celém světě.
Pásek v hodnotě 790 dolarů (16 600 Kč) je vybaven gyroskopem, který dokáže zaznamenat pád během pouhých 200 milisekund, jak společnost uvádí. Airbagy by se měly nafouknout během dalších 80 milisekund a celá "operace by neměla dohromady trvat déle, než 400 milisekund. Ostatně to ukazuje i propagační video.
Dvojice nafouknutých airbagů by pak při pádu měla zmírnit náraz až o 90 %, což je oproti dříve běžně používanému vycpanému prádlu s 10% účinností značný rozdíl. Váha pásku se pohybuje okolo necelého kilogramu a zapíná se plastovou přezkou.
Mnozí by mohli pochybovat o kvalitách, nicméně za zmínku stojí, že společnost Helite se již dříve proslavila výrobou odolných bund s airbagem pro motorkáře, takže o zkušenosti by nouzi mít neměla. Trochu horší je to však s cenou, která je skutečně vysoká.
Zdraví má však nevyčíslitelnou hodnotu a pokud by airbag byť jen jednou zabránil vážnějšímu poranění, tak se bezpochyby vyplatil. A pokud vás tenhle pásek zaujal a přemýšlíte o jeho pořízení sobě nebo někomu z příbuzných, máme pro vás dobrou zprávu. Do Evropy dorazí Hip'Air již v březnu tohoto roku.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.