První elektrický tahač Tesla Semi má do sériové výroby stále ještě pár let, přesto si v USA užívá obrovské popularity. Objednávky už jsou pravděpodobně v řádu tisíců a tak se automobilka rozhodla, že nastal ten správný čas nabídnout tahač i evropským zákazníkům. A na první objednávky nebylo potřeba dlouho čekat
Možnost rezervovat si elektrický tahač Tesla Semi v Evropě má však malý háček. Systém rezervací byl prozatím spuštěn pouze ve třech zemích, kde se Tesla těší vysoké popularitě. Tedy ve Velké Británii, Norsku a Nizozemí.
Na první objednávku přitom nebylo třeba dlouho čekat. Norská společnost Asko si téměř okamžitě zamluvila 10 tahačů, nicméně vzápětí dodala, že před dokončením celé transakce bude chtít od Tesly další informace, jak uvádí web InsideEvs.
Okamžitě získat objednávku na deset kusů je pro Teslu samozřejmě úspěch, nicméně s objednávkami na domácí půdě se to nedá srovnávat. Zatím největší objednávka od společnosti UPS zahrnovala 125 tahačů, společnost Pepsi si pak objednala rovnou stovku.
První dodávky Tesla přislíbila ke konci roku 2019, nicméně s přihlédnutím k tragické nepřesnosti jejích slibů je dost možné, že první tahače dorazí k zákazníkům v USA a Kanadě až kolem roku 2020. Do Evropy dorazí tahače o něco později - nejspíše v závislosti na úpravách potřebných k splnění evropských regulací.
Tesla Semi bude i v Evropě nabízena se dvěma typy baterií. Slabší nabídneš dojezd 300 mil (cca 483 km), silnější až 500 mil (cca 805 km). Ceny na britském trhu se pak mají pohybovat od 110 000 liber až po 140 000 liber, tedy cca 3,1 až 4 miliony korun.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?