Extrémně vzácný Jaguar XJR-15 s motorem V12 se objevil v nabídce londýnského dealerství DD Classics. Vozů shodné specifikace vzniklo pouhých 25 kusů.
Legendární XJ220 nebyl na počátku 90. let jediným supersportem, který opouštěl brány britské automobilky. Doplnil jej i model XJR-15. Na jeho vývoji spolupracovala skákající kočka s firmou TWR (Tom Walkinshaw Racing). Vyrobeno bylo pouhých 53 exemplářů modelu XJR-15, prodávaný kus je ovšem ještě vzácnější, jelikož má volitelnou manuální pětistupňovou převodovku, kožené čalounění a klimatizaci.
Nabízený automobil barvy Mauritius Blue zakoupil v roce 1991 zákazník z Německa a najeto má směšných 965 km. V ceně jsou krom německého technického průkazu a uživatelského manuálu i originální sluchátka pro komunikaci v kabině. V roce 2008 byl vůz reimportován do Velké Británie, kde podstoupil náročný, šest let trvající servis u Don Law Racing. Ten obsahoval úpravu motorového managementu, odpružení, spojky a některé stylistické změny. Za tyto úpravy zaplatil majitel 98 000 liber.
Supersport pohání atmosférický dvanáctiválec do V o objemu 6.0 l, odvozený od vítěze čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans, Jaguaru XJR-9. Disponuje výkonem 450 k a 569 Nm točivého momentu. Díky četnému využití karbonu v konstrukci šasi váží automobil úžasných 1062 kg. Z 0 na 100 km/h zrychluje za dnes ne moc výjimečných 3,9 s, maximální rychlost pak dosahuje hranice 307 km/h.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?