DISKUZE K ČLÁNKU

Nejnebezpečnější silnice na světě? Cesta smrti zabila tisíce lidí

Představte si jedno z nejkrásnějších míst, jaké jste kdy viděli. Nádherné pralesní scenérie, hory na horizontu, příroda a minimum civilizace. Napříč touto fantastickou podívanou vede silnice, která leží ve výšce čtyř tisíc metrů nad mořem. Silnice, která je z jedné strany obehnána vysokou horou a z druhé ohromnou propastí. Silnice, na které se nejezdí vpravo ani vlevo, ale jak se zrovna komu chce. Silnice, na níž nejsou zábrany ani svodidla...a dvě auta se na ní vyhnou jen stěží. To je El Camino de la Muerte, v překladu Cesta smrti.

 zpět na článek přehled všech diskuzí
Diskuze u tohoto článku již byla uzavřena. Využijte k diskuzím naše další články.

Nejlepší názory

» Vacslav (Hlasoval 1 člověk) 24.12.2017 00:46
Jízda vlevo platí pouze pro vyhýbání. Jinak… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Otakar T.

    Otakar T.

    90.177.186.XXX
    ...pane Vacslav, je asi jedno, je-li levostrané či pravostrané řízení ?...mít tak možnost jízdy v každém směru s určitým typem, já bych čučel raději do propasti...závidím...zdar

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Nahlásit
  • Vacslav

    Vacslav

    90.178.121.XXX
    Ještě dodatek - Camino de la Muerte nazvali tuto cestu až zahraniční fotoreportéři. Na domácí půdě se odjakživa jmenovala podle oblasti, kterou prochází - Camino de los Yungas

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Nahlásit
  • Petr V.

    Petr V.

    46.174.63.XXX
    Podobna cesta je v Peru z Pucallpy do Limy přes Andy.Stařičký autobus ,,zážitek 01

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Nahlásit
  • Vacslav

    Vacslav

    89.177.129.XXX
    Jezdil jsem to osm let každý rok poměrně často na obchodní jednání s Banco Minero do zlatonosného Tipuani, kde používali čerpadla Sigma Olomouc, nebo koncem roku do Coroica, kde jsme většinou trávili Vánoce a pak Silvestra.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Nahlásit
  • Vacslav

    Vacslav

    89.177.129.XXX
    Jízda vlevo platí pouze pro vyhýbání. Jinak jedete tak, jak vám terén dovoluje, přitom tedy spíše při skalní stěně než při srázu. Silnice je úzká, tak o jízdě vpravo nebo vlevo vlastně nemůže být řeč. Instinktivní snahou je jízda vpravo, výjimečně i vyhýbání, je-li to tak bezpečné se provádí vpravo. Platí že jedoucí do kopce má přednost. Ten který jede dolu tedy počká na nějakém širším místě, kde dojde k míjení obou vozů. Vůči kamionům jsem se vždy stavěl ke skále, ať to bylo vpravo nebo vlevo, protože oni jezdí jak mameluci, mohli by mne strhnout do propasti. Nebezpečím jsou derrumbes - sesuvy půdy. Je se třeba očima ubezpečovat, že okraje propasti jsou suché, tedy pevné. Nebezpečím jsou i vyjeté koleje od kamionů, kde by si tedy osobní auto mohlo sednout na břicho. Jízda po vrcholcích vyjetin ovšem znamená, že jednou stranou jedete po samém okraji propasti. Důležité je sledovat protijedoucí - navigátor musí studovat krajinu, protože řidič musí čumět na terén. Protijedoucí se pozná v noci podle světel, pokud tedy svítí. Protože mnozí nesvítí, tak je lepší ject ve dne, kdy se každý protijedoucí prozradí zvířeným prachem. Takže navigáto musí hlásit : "červený malý terení nákladák, potkáme ho asi za druhou zatáčkou". Takže už je nutno hledat širší místo k upíchnutí a čekat. Špatné je, když i on si najde nějaké širší místo a čeká taky, protože před zatáčky na sebe nevidíme. To se pak neví, jestli se ten druhý zřítil, nebo jestli taky čeká a je třeba se opatrně vydat vpřed.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Nahlásit

Aktuálně

Ilustrační fotografie

Zamrzlé či zaseknuté zámky u auta? Nové řešení

Ilustrační foto

Nejdelší dálnice světa? Mají tisíce kilometrů a stejně jsou většinou v lepším stavu než D1

Historie modelů Lamborghini

Znáte historii Lamborghini? Naučíme vás ji během pěti minut

CXperience je návratem Citroënu k extravagantním limuzínám.

Citroen oznámil plány na nový reprezentativní sedan. Nahradí modely C5 i C6

Lancia 037 Stradale

Raritní Lancia sráží sběratele do kolen. 1 z 207 homologačních speciálů je v dokonalém stavu

Ferrari

Jak přišlo Ferrari vůbec ke svému znaku?

reklama
reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama