DISKUZE K ČLÁNKU

Posypová sůl udrží auto na silnici. Ale za ohromnou cenu

Se zimním obdobím se blíží doba, kdy na silnice a chodníky vyjedou sypače s tunovými zásobami posypové soli. Většina lidí je za posypané silnice i chodníky vděčná, jen někteří řidiči lamentují nad urychlenou korozí svých letitých vozů. Najdou se mezi námi však i tací, pro které je solení jedna velká pohroma. Podle posledních výzkumů je totiž stále patrnější, že posypová sůl se stává pro přírodu jedem.

 zpět na článek přehled všech diskuzí
Diskuze u tohoto článku již byla uzavřena. Využijte k diskuzím naše další články.

Nejlepší názory

» stepi83 (Hlasoval 1 člověk) 21.12.2017 19:37
můj názor nesolit. Jelikož jsem pracoval pár let… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Jirka_1

    Jirka_1

    217.30.64.XXX
    V opsmdesátých letech dělali naši ve spolupráci s Finy a Rakouskem velký výzkum ohledně zimní údržby silnic a došli svorně k závěru, že nejúčinnější, nejekonomičtější a nejekologičtější je posypová sůl. Měla jen dvě nevýhody - nefunguje pod -10°C a ohrožuje půdu do vzdálenosti 50 od silnice. Během léta se ale z půdy děšti vyplaví. Toť vše, co o tom výzkumu vím, více nebylo zveřejněno. O vodních tocích ani čárka.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Nahlásit
  • Martin S.

    Martin S.

    94.74.206.XXX
    Bohužel téma "sůl na cestách" je každoroční mezi řidiči. A dokud se nezmění pravidla tak se nic nezmění. 02 Nejednoduší by asi bylo sypat jen hlavní tahy ve městech a hlavní mimo město primárně kopce a ostatní pluhovat nebo sypat kamením. To sice také škodí autům ale rozhodně méně než sůl a ještě méně přírodě bohužel tento trend sypání mokrých silnic apod asi nikdy neskončí je v tom až moc peněz a firmy co dodávaj sůl by krachy což samozřejmě nechcou. Jednoduše řečeno je to zamotaný kruh kde vítězí peníze 09

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Nahlásit
  • Zdeněk P.

    Zdeněk P.

    95.85.212.XXX
    Také si myslím, že sůl do přírody nepatří.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Nahlásit
  • stepi83

    stepi83

    93.181.68.XXX
    můj názor nesolit. Jelikož jsem pracoval pár let v pneuservisu a bydlím na horách vím že zimní guma je dělaná na sníh a ne do rozsolené břečky kde nefunguje sebedražší pneu. cestou do práce jedu oba povrchy (sníh i rádoby posoleno) na sněhu auto funguje sůl nee. A když je pod -4°C tak už radši ani nemluvit, Závěrem, sůl ve městě kde je provoz jinde nebrat

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Nahlásit
    • Jirka_1

      Jirka_1

      217.30.64.XXX
      Správně by se měla prosolená břečka pomocí rotačních kartáčů z vozovky odstranit, ale to jsou další náklady, na které stát peníze nedá. Takže si pořiď vznášedlo nebo helikoptéru... :-)

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Nahlásit

Aktuálně

Záchrana převrácené Tatry během závodů Rally Dakar 2018

Jak se tahá Tatra z písku? Video vše odhalilo

Model 3 americké automobilky Tesla Motors

Je čas dát sbohem volantu a pedálům? Tesla Model 3 bude brzy poslouchat řidiče na slovo

Obytná náklaďák International Cabover

Nevíte co se starým náklaďákem? Šikovný kutil si z něj postavil dům na kolech, včetně garáže

Nové mladoboleslavské SUV Škoda Kamiq

Škoda ukázala fotky laciného SUV pro čínský trh. Tamní novináři už ho stihli zkritizovat

Kia Forte

Kia Forte jako předzvěst nového C'eed? Tohle bychom si taky nechali líbit

Karosa NO 80

Karosa NO 80 vedla dvojí život. Ráno a večer přepravovala lidi, přes poledne náklad

reklama
reklama

Doporučujeme

reklama