Lidé si často kupují SUVčka s pohonem všech kol, aniž by se kdy dostali do situace, kdy by je mohli využít. Někteří majitelé těchto vozů však chtějí znát jejich možnosti mimo silnice a tak s nimi vyvádí doslova psí kusy. Jedním z nich je teď i Bjørn Nyland, který dlouhodobě zkouší co všechno vydrží jeho Tesla Model X nazvaná Optimus Prime.
V rámci zimního off-road testu se Bjørn vydal do sněhem pokrytých lesů, aby si vyzkoušel, jak dobře či špatně si povede Tesla Model X s pohonem všech kol na zasněžených cestách a v náročném terénu. Během zahřívacího kola se vydal jen na malou projížďku po obyčejné lesní cestě, ovšem už při jeho prvního pokusu o nájezd zpátky na silnici muselo být všem jasné, že s jízdou ve terénu nemá absolutně žádné zkušenosti.
V mnohem větším měřítku se to však potvrdilo až za chvíli, kdy se Bjørnova Tesla řítila z namrzlého svahu jak saně. Ani to však ještě nebyl takový problém. Ten nastal až v momentě, kdy se rozhodl projet zřejmě často využívanou lesnickou cestu, na které byly hluboké koleje.
Zde se projevila zrádnost terénu a Bjørnova nezkušenost naplno. Najel totiž na pořádnou bahení lázeň, která byla pokryta vrstvou ledu. Ten váhu vozu samozřejmě nevydržel a Tesla do bláta zahučela. Výsledek? Poškozený podběh, poškozený senzor, poškozený nárazník, poškozená barva. Po prvním pokusu si ale Bjørn všech poškození nevšiml, označil je jen za povrchová zranění a jal se pokus opakovat
Druhý pokus však dopadl tragicky, když se Tesla svezla zpátky do bláta a už nebyla schopna se z něj sama vyhrabat. Zkrátka kombinace nezkušenosti a silničních pneumatik. Spásou se tak nakonec stal stařičký Jeep Wrangler, který Teslu vytáhl.
Kompletní seznam škod je neznámý, ovšem Bjørn vše bere s úsměvem a jak ve videu říká "rozbil sem si auto, pojištění to nepokryje, budu to muset zaplatit a žena na mě bude řvát". V myčce pak Bjørn odhadl náklady na 1000 euro za nárazník, 300 euro za lištu blatníku a ještě něco za práci. Vánoce u lokálního servisu Tesla tak asi budou bohaté.
I přes ztrátu offroadové důstojnosti se ale Bjørn rozhodl do lesa vrátit, tentokrát už ale pod dohledem svého kamaráda v Jeepu, který mu pomohl s výběrem trasy. Tesla se pak držela poměrně statečně a největším omezením byly nakonec jen silniční pneumatiky, dlouhý rozvor a nízká světlá výška.
A co z toho pro majitele Tesly Model X plyne? Pokud chcete jet do terénu, nechte Teslu doma a za peníze ušetřené díky provozu na elektřinu si kupte Wranglera.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.