Na světě najdete celou paletu automatů, mezi ty běžnější patří například automaty na kávu, pití či rychlou svačinku, ovšem mezi těmi méně obvyklými se v posledních letech rozmáhá nový trend: automaty na auta. Je nám absolutně jasné, jak bláznivě to zní, ovšem v Číně se rozhodli dohnat tuto absurditu k vrcholu. Jejich plánovaný automat má totiž kočičí hlavu.
Čínské e-shopy v posledních letech prudce nabírají na popularitě, ostatně na jejich výhody už přišli i čeští zákazníci, díky kterým Česká pošta v nejbližších letech rozhodně nezkrachuje. E-Shop Alibaba se však nechce spokojit jen s prodejem různých skopičin a laciné elektriky do celého světa a rozhodl se rozjet on-line prodej aut.
I to je samo o sobě průkopnické, ale stále se nejedná o žádnou revoluci. Prodávat auta on-line se nedávno rozhodl třeba Peugeot, který pak v rámci své reklamní kampaně otevřel nejmenší autosalon na světě - uvnitř telefonní budky.
Lidé z obchodu Alibabga se tak rozhodli zvolit přístup, kterým se ve světě rozhodně neztratí. V čínských městech Nanjing a Shanghai již brzy otevřou automaty na auta. Zní to možná šíleně, ovšem jejich systém je zajímavě propracovaný. Jakmile se potencionální zákazník akredituje skrze službu China’s Zhima Credit system / stane se jedním z "Alibaba Super Member", dostane možnost stáhnout si zvláštní aplikaci.
Prostřednictvím této aplikace si pak bude moci prohlížet auta zaparkovaná ve výdejním automatu, domluvit si testovací jízdu až na tři dny, nebo automobil rovnou koupit. K ověřování identity a údajů bude využívána buď obličejová rekognice, nebo přihlašovací kód. Po jeho zadání vám bude automobil přistaven na silnici.
Uživatelé nové aplikace budou mít možnost vyzkoušet si všechny dostupné automobily, pouze s tím omezením, že v prvních pěti měsících mohou vyzkoušet maximálně pět vozidel. Výběr však bude skutečně pestrý: Maserati, Mercedes-Benzm BMW, Audi a nebo Volvo.
Huan Lu, marketingová ředitelna automobilové sekce Alibaba, uvádí, že nové možnost mají potencionálním zákazníkům značně ulehčit výběr. Právě proto se nejedná o klasický showroom, ale o místo, kde si mohou zákazníci bez závislosti na komkoliv druhém vybrat svůj vůz a zkontroovat si jeho parametry.
Zní to celé fantasticky, ovšem nesmíme zapomínat, že obrovský e-shop má mnohem divočejší plány. Do roka chce totiž postavit hned několik dalších automatů, neboť o jejich úspěšnosti nepochybuje.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?