DISKUZE K ČLÁNKU

Jak se zachovat při smyku? Základní pravidlo je vždy stejné

Zimní období přináší situace, kdy jsme nuceni řídit i za nepříznivého počasí. Nebezpečí vzniku ledovky nehrozí jen při mínusových teplotách, ale vždy, setkají-li se srážky či vzdušná vlhkost s promrzlou silnicí. Během zhoršeného počasí, kdy musíme předpokládat snížené adhezní podmínky, by měli být řidiči velmi ostražití. Sníh či náledí potrápí začátečníka i řidiče profesionála.

 zpět na článek přehled všech diskuzí
Diskuze u tohoto článku již byla uzavřena. Využijte k diskuzím naše další články.

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Jirka_1

    Jirka_1

    217.30.64.XXX
    Rady na dvě věci.
    V první řadě když vám zadek ustřelí o víc, jak 40°, je na 99% jasné, že se ozve rána jako z děla. Tak velký výkyv se podaří ustát jen se skutečně s velkou dávkou štěstí. Velký problém je, že řidiči reagují pozdě a kontra smyk, který nastává při rovnání auta, korigují volantem pozdě. Všechny pohyby volantem musí nastávat tak jaksi s předstihem.
    Smyk přední nápravy - často pomáhá narovnání kol a krátké přibrzdění, kdy se přední náprava více zatíží a může se zase chytit. Každopádně platí vždy, že se všechna 4 kola musí točit, jinak je to o ničem. Obecně je nedotáčivý smyk daleko nebezpečnější, protože auto se hrne ven a v pravotočivé zatáčce do protisměru rovnou pod kamion.
    Moje zkušenost ze škodulí s motorem vzadu - prudké trhnutí do kontra a hned zpět. Pokud je to na kluzkém, tak to trhnutí musí trvat rochu déle, než se začne auto rovnat. Nezapomenout vyšlápnout spojku.
    S předním náhonem - narovnat kola, aby se začala otáčet, vyšlápnout spojku a znovu plynule zatočit. V obou případech se modlit, aby byla silnice dost široká a nikdo v protisměru. Jinak je zle.
    A ještě dodatek - dupnout na brzdu a myslet si, že se tak auto rychle zastaví, je nesmysl. Když mám pod koly tvrdé kluzko, udělám z něj sáně, které si pojedou kam chtějí.
    Ovšem pokud se dostanete za hranice fyzikálních zákonů, žádná rada nepomůže. Na mokrém ledě je nejlepší rada zastavit u nejbližší hospody na kafe a počkat, jestli se podaří silničářům s tím něco udělat. Věřte tomu, že nepodaří. Těsně po nulou a déšť, to neumí žádná silniční služba na světě.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Nahlásit

Aktuálně

Ilustrační fotografie

Zamrzlé či zaseknuté zámky u auta? Nové řešení

Ilustrační foto

Nejdelší dálnice světa? Mají tisíce kilometrů a stejně jsou většinou v lepším stavu než D1

Historie modelů Lamborghini

Znáte historii Lamborghini? Naučíme vás ji během pěti minut

CXperience je návratem Citroënu k extravagantním limuzínám.

Citroen oznámil plány na nový reprezentativní sedan. Nahradí modely C5 i C6

Lancia 037 Stradale

Raritní Lancia sráží sběratele do kolen. 1 z 207 homologačních speciálů je v dokonalém stavu

Ferrari

Jak přišlo Ferrari vůbec ke svému znaku?

reklama
reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama