Na řidiče se za poslední měsíce a roky navalilo velké množství novinek, které upravují provoz na silnicích. A zatímco některé byly potřeba už dávno a všichni si je pochvalují, jiné jsou hodně přitažené za vlasy. Jako například úprava platnosti značky 'Zimní výbava'.
Málokdo i dnes, po roce a půl od zavedení, o změně ví, ale neznalost v tomto případě neomlouvá. Vyhláška upravující provoz na pozemních komunikacích mění od letošního roku hodně věcí, mimo jiné i dopravní značky. Asi nejkontroverznější změnu přináší značka 'Zimní výbava', která od letoška platí celoročně.
Doposud platilo, že značka řidičům ukládala povinnost použít v označeném úseku zimní pneumatiky, a to od 1. listopadu do 31. března bez ohledu na počasí. V jiném období tato povinnost neplatila. Nyní je ale situace jiná a značka platí celoročně, tedy klidně i uprostřed července, pokud není dodatkovou tabulkou období určeno jinak.
Nová vyhláška značku 'Zimní výbava' definuje následovně: "Značka přikazuje řidiči motorového vozidla kategorie M nebo N, aby pokračoval v jízdě jen při splnění podmínek stanovených zákonem pro provoz vozidel v zimním období, a to bez ohledu na datum a aktuální nebo předpokládané povětrnostní podmínky. Pod značkou může být umístěna dodatková tabulka s uvedením odlišné úpravy doby platnosti."
Ministerstvo chtělo změnou vyhlášky reagovat na situace, kdy například na začátku dubna nebo na konci října napadne sníh, a donutit tak řidiče, aby nepodceňovali jízdu na letních pneumatikách. V extrémních případech to tedy znamená, že řidič bude muset obout zimní pneumatiky na vyznačeném úseku třeba i uprostřed horkého léta.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.