Na řidiče se za poslední měsíce a roky navalilo velké množství novinek, které upravují provoz na silnicích. A zatímco některé byly potřeba už dávno a všichni si je pochvalují, jiné jsou hodně přitažené za vlasy. Jako například úprava platnosti značky 'Zimní výbava'.
Málokdo i dnes, po roce a půl od zavedení, o změně ví, ale neznalost v tomto případě neomlouvá. Vyhláška upravující provoz na pozemních komunikacích mění od letošního roku hodně věcí, mimo jiné i dopravní značky. Asi nejkontroverznější změnu přináší značka 'Zimní výbava', která od letoška platí celoročně.
Doposud platilo, že značka řidičům ukládala povinnost použít v označeném úseku zimní pneumatiky, a to od 1. listopadu do 31. března bez ohledu na počasí. V jiném období tato povinnost neplatila. Nyní je ale situace jiná a značka platí celoročně, tedy klidně i uprostřed července, pokud není dodatkovou tabulkou období určeno jinak.
Nová vyhláška značku 'Zimní výbava' definuje následovně: "Značka přikazuje řidiči motorového vozidla kategorie M nebo N, aby pokračoval v jízdě jen při splnění podmínek stanovených zákonem pro provoz vozidel v zimním období, a to bez ohledu na datum a aktuální nebo předpokládané povětrnostní podmínky. Pod značkou může být umístěna dodatková tabulka s uvedením odlišné úpravy doby platnosti."
Ministerstvo chtělo změnou vyhlášky reagovat na situace, kdy například na začátku dubna nebo na konci října napadne sníh, a donutit tak řidiče, aby nepodceňovali jízdu na letních pneumatikách. V extrémních případech to tedy znamená, že řidič bude muset obout zimní pneumatiky na vyznačeném úseku třeba i uprostřed horkého léta.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?