Extrémní Jaguár sice překonal rekord Nürburgringu, ale zároveň ukázal, jak nesmyslný údaj to je

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 29. listopadu 2017, 10:23 Aktualizováno 29.11.2017, 11:54 Google+

V segmentu sportovních sedanů dlouhou dobu dominovaly německé a italské vozy, ovšem poslední přírůstek z rodiny Jaguár XE jasně ukázal, že je potřeba počítat s dalším hráčem. Extrémní model SV Project 8 totiž svou jízdou na Ringu vyfoukl první pozici mezi sedany dosud vládnoucí Alfě Romeo.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Jaguar XE SV Project 8

Jaguar XE SV Project 8 | foto: Jaguar

Sdílejte článek

A rozdíl mezi rekordními jízdami skutečně nebyl zanedbatelný. Alfa Romeo Giulia Quadriofoglio zvládla slavný okruh za 7 minut a 32 sekund, zatímco extrémnímu angličanovi stačilo o devět sekund méně, takže kolo zvládl v čase 7 minut a 23 sekund.

Tenhle rekord je však poněkud kontraproduktivní, neboť kromě  nadřazenosti Jaguáru jasně ukazuje, jak je tohle srovnávání nesmyslné. Zatímco model Giulia Quadrifoglio si bude moci koupit téměř kdokoliv na celém světě, Jaguár vyrobí pouze 300 exemplářů výkonného SV Project 8.

Už vůbec pak nemá smysl nakusovat praktičnost obou vozů. Zatímco Alfa stále zůstává reprezentativním sedanem, SV Project 8 je dílem specialistů z dílny Jaguar Land Rover Special Vehicle Operations, kteří se svými produkty snaží posunovat hranice luxusu, výkonu nebo terénních schopností. V případě modelu XE pak došlo na transformaci takřka celého vozu, kdy praktičnost upadá i díky náhradě zadních sedaček za ochranou klec.

Pokud ale odložíme kritiku samotného porovnávání si svalů a nahlédneme pod kapotu XE SV Project 8, pak spatříme malé umělecké dílo. Přeplňovaný 5.0 litrový motor V8 spojený výradně s osmistupňovou automatickou převodovkou nabízí 600 koní a z 0 na 96 km/h akceleruje za 3.3 sekundy. Maximální rychlost se pak pohybuje až u 321 km/h.

Jaguar XE SV Project 8 zajíždí rekord na Ringu (7:58) | zdroj: youtube.com

Je tak jen škoda, že místo běžného modelu se SV Project 8 objeví jen jako limitovaná edice. Je to totiž jediný aspekt který nám zabraňuje napsat, že německé a italské sportovní sedany konečně našly patřičného rivala.

Vytisknout

Diskuze: Extrémní Jaguár sice překonal rekord Nürburgringu, ale zároveň ukázal, jak nesmyslný údaj to je

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Nový koncept městského elektromobilu REDS

Nejkontroverznější designér BMW navrhl elektromobil pro Čínu, výsledek posuďte…

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud