Extrémní Jaguár sice překonal rekord Nürburgringu, ale zároveň ukázal, jak nesmyslný údaj to je

-mao / AutoRoad.cz, 29. listopadu 2017, 10:23 Aktualizováno 29.11.2017, 11:54 Google+

V segmentu sportovních sedanů dlouhou dobu dominovaly německé a italské vozy, ovšem poslední přírůstek z rodiny Jaguár XE jasně ukázal, že je potřeba počítat s dalším hráčem. Extrémní model SV Project 8 totiž svou jízdou na Ringu vyfoukl první pozici mezi sedany dosud vládnoucí Alfě Romeo.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 29.11. 12:24) Napište svůj názor
Jaguar XE SV Project 8

Jaguar XE SV Project 8 | foto: Jaguar

Sdílejte článek

A rozdíl mezi rekordními jízdami skutečně nebyl zanedbatelný. Alfa Romeo Giulia Quadriofoglio zvládla slavný okruh za 7 minut a 32 sekund, zatímco extrémnímu angličanovi stačilo o devět sekund méně, takže kolo zvládl v čase 7 minut a 23 sekund.

Tenhle rekord je však poněkud kontraproduktivní, neboť kromě  nadřazenosti Jaguáru jasně ukazuje, jak je tohle srovnávání nesmyslné. Zatímco model Giulia Quadrifoglio si bude moci koupit téměř kdokoliv na celém světě, Jaguár vyrobí pouze 300 exemplářů výkonného SV Project 8.

Už vůbec pak nemá smysl nakusovat praktičnost obou vozů. Zatímco Alfa stále zůstává reprezentativním sedanem, SV Project 8 je dílem specialistů z dílny Jaguar Land Rover Special Vehicle Operations, kteří se svými produkty snaží posunovat hranice luxusu, výkonu nebo terénních schopností. V případě modelu XE pak došlo na transformaci takřka celého vozu, kdy praktičnost upadá i díky náhradě zadních sedaček za ochranou klec.

Pokud ale odložíme kritiku samotného porovnávání si svalů a nahlédneme pod kapotu XE SV Project 8, pak spatříme malé umělecké dílo. Přeplňovaný 5.0 litrový motor V8 spojený výradně s osmistupňovou automatickou převodovkou nabízí 600 koní a z 0 na 96 km/h akceleruje za 3.3 sekundy. Maximální rychlost se pak pohybuje až u 321 km/h.

Jaguar XE SV Project 8 zajíždí rekord na Ringu (7:58) | zdroj: youtube.com

Je tak jen škoda, že místo běžného modelu se SV Project 8 objeví jen jako limitovaná edice. Je to totiž jediný aspekt který nám zabraňuje napsat, že německé a italské sportovní sedany konečně našly patřičného rivala.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Extrémní Jaguár sice překonal rekord Nürburgringu, ale zároveň ukázal, jak nesmyslný údaj to je

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 29.11.2017 12:24 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nové BMW i8 Coupé

Chystá se BMW otřást světem supersportů? Jeden z manažerů prozradil více ze zákulisí

Nový Jeep Grand Commander

Jeepu unikly snímky nového modelu, sedmimístné SUV však směřuje na jediný trh

Redaktor dostal od vojáků helmu s brýlemi pro noční vidění

Jak se jezdí bez světel? Příslušníci speciálních jednotek se podělili o své Know-how

tesla model s

S jakými auty jsou zákazníci nejspokojenější? Prim hrají elektromobily a sporťáky

Místo zrenovovaného veterána má teď majitelka Chevroletu Impala jen jeho torzo na dvorku a přístřešek plný dílů

Z vysněného auta se stala noční můra: Chtěla jen pár oprav, místo toho dostala hromada šrotu

Video záznam z dálnice D1

Kamera v autě: Je legální použít záběry jako důkaz u nehody?

reklama
reklama

Doporučujeme

Nový koncept městského elektromobilu REDS

Nejkontroverznější designér BMW navrhl elektromobil pro Čínu, výsledek posuďte…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Znáte Tatru AM 50? Stometrový most vám postaví na počkání

  2. Nevíte co se starým náklaďákem? Šikovný kutil si z něj postavil dům na kolech, včetně garáže

  3. Bertone překvapil celý svět. Lancia Stratos Zero měla naprosto unikátní design

  4. Investoři do Bitcoinu zažívají zlaté časy, nejdražší vozy skupují za "pár korun"

  5. Z vysněného auta se stala noční můra: Chtěla jen pár oprav, místo toho dostala hromada šrotu

  6. Kdy musíte pustit chodce na přechodu a kdy můžete projet bez zastavení?

reklama

Zprávy odjinud