Volvo s motorem V12 o objemu 38.8 litru? Nedivte se, pochází totiž z tanku T-55

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 21. listopadu 2017, 09:55 Aktualizováno 21.11.2017, 12:02 Google+

Automobily značky Volvo si pro svou odolnost a bezpečnost vysloužily označení silniční tank, ovšem majitel tohoto konkrétního modelu zašel ještě dál a pod kapotu svého Volva ukryl skutečně kus tanku. Motor V12 o objemu 38.8 litru

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Upravené Volvo PV544 s dvanáctiválcovým motorem z tanku T-55

Upravené Volvo PV544 s dvanáctiválcovým motorem z tanku T-55 | foto: Garaget.org

Sdílejte článek

Dieselový dvanáctiválcový motor  Transmash V12 o objemu motoru 38.8 litru pochází z mostního tanku Brobandvagn 971, ovšem mnohem častěji byl k vidění pod kapotou sovětských tanků T-55, které se vyráběly od roku 1946 až do roku 1983 (a to dokonce i v Československu). K jejich cti je však potřeba uznat, že jich stále tisíce slouží po celém světě, zejména pak v zemích třetího světa.

Vraťme se ale k samotnému automobilu. Tím je, tedy alespoň bývalo, Volvo PV544 z roku 1960. Jak je vidět z fotografií umístěných na webu Garaget.org, Volvo už má své lepší časy dávno zas sebou a nyní navíc prochází masivní přestavbou, díky které je vůbec možné motor do vozu umístit. I po vyřešení technických záležitostí však bude vůz potřebovat řadu klempířských a karosářských zásahů, od vyvaření až po rozšíření blatníků, které v současné době zcela chybí.

Rozhodně tou nejvýraznější změnou je posazení celého automobilu na zakázkově vyrobený rám, který měří cca 6 metrů. Jak si asi umíte představit, podobná přestavba zahrnovala desítky hodin práce, jen aby bylo možné posadit na rám jak kabinu, tak i samotná motor a zachovat alespoň nějakou ovladatelnost. Kvůli motoru navíc musela být zásadním způsobem upravena i zadní náprava, na kterou putuje všechen výkon. Tyto motory totiž generovaly v době své největší slávy zhruba 587 koní a tisíce Nm točivého momentu.

Nejspíš i proto pochází celá zadní náprava z produkce GM "Heavy Duty". Zda už je projekt pojízdný bohužel netušíme, ovšem dobrou zprávou je, že motor běží a bez problémů startuje, viz video.

První start motoru V12 z tanku ve speciálním automobilu (0:35) | zdroj: youtube.com

Pokud by vás ale celý projekt více zajímal, můžete si o něm přečíst jak na Garaget.org, kde je zdokumentován na 50 stránkách s řadou fotografií, tak na webu The Drive, který na celý projekt upozornil.

Vytisknout

Diskuze: Volvo s motorem V12 o objemu 38.8 litru? Nedivte se, pochází totiž z tanku T-55

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Jeremy Clarkson

Jeremy Clarkson poslal jasný vzkaz výrobcům autonomních systémů. Kde je mají…

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud