Pickupy pomalu zaplavují Evropu, na vině je paradoxně EU

-jka / AutoRoad.cz, 18. listopadu 2017, 07:58 Google+

Celosvětová obliba vozidel typu SUV není ničím překvapivá. Čeho jsme si doposud ale příliš nevšímali, je rostoucí zájem o vozy kategorie pick-up. Ty byly dříve doménou výhradně Spojených států amerických, jenže situace se začíná pozvolna měnit. Proč nám evropská auta prostě přestávají stačit?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ford F-150, Ilustrační fotografie

Ford F-150, Ilustrační fotografie | foto: Ford

Sdílejte článek

Na zajímavý fakt upozornila společnost JATO Dynamics, vycházející ze statistik prodejů společnosti Automotive News Europe. Každého čtenáře by jistě nepřekvapil nárůst prodeje vozidel SUV. Vždyť to vyplývá i ze včerejšího tiskového prohlášení Fordu - sportovní vozy, RS, ST, GT jsou sice fajn, ale pokud se automobilka nezačne více soustředit na SUV, ekologické pohony a autonomní řízení, může jí velice brzy "ujet vlak".

A co tedy vyjadřují statistická fakta? Ty mluví jasně: "V první polovině roku 2017 se prodej pickupů v Evropě zvýšil o 20%." Ano, můžete namítnout, že 20% je "jen" 80 tisíc automobilů, což je oproti běžným prodejům ve Spojených státech, kde se za stejnou dobu prodá přibližně čtvrt milionu kusů, zanedbatelné číslo. Jenže analytici očekávají, že nárůst bude pokračovat a již v příštím roce by se mělo v Evropě prodat až 200 tisíc vozů kategorie pick-up. Růst zájmu o tato vozidla totiž není bezdůvodný, typické americké pickupy mají něco, co jim mohou evropské verze jen tiše závidět. 

Evropě prostě začínají chybět dostatečně silná pracovní auta. Neustálý nátlak na snížení spotřeby a zvýšení emisních norem postupně vytlačil klasické "pracanty". Jenže nově nabízené SUV a crossovery, často odlehčené, poháněné slabým přeplňovaným motorem, nejsou schopné dlouhodobě tahat těžké přívěsy, karavany a podobná břemena. 

Čísla tedy mluví jasně a Evropa objevila segment, jehož nabídku by si automobilky neměly nechat utéct. Poptávka po takovém zboží vysvětluje i dlouhodobou úspěšnost Volkswagenu Amarok. Pochopit se dá i to, proč doposud nezúčastněné automobilky jako Renault, Citroën a Peugeot střádají plány, jak se zapojit. Renault se tak rozhodl Evropě představit svůj Alaskan, zatímco skupina PSA spojila síly s čínskou automobilkou Changan, aby společně vytvořily levné pickupy dostupné "pro každého". Má se sice jednat o vozy určené výhradně pro čínský trh, ale kdo ví, jak to dopadne; ani Alaskan se původně neměl Evropě ukázat. 

Tak co myslíte, budou jednou pickupy v Evropě stejně oblíbené, jako ve Spojených státech? 

Google+ Vytisknout

Diskuze: Pickupy pomalu zaplavují Evropu, na vině je paradoxně EU

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Čínský e-shop Alibaba rozjíždí prodej aut přes internet, místo autosalonů staví obrovské automaty

Známý e-shop rozjíždí prodej aut, místo autosalonů staví obří automaty s kočkou na střeše

Tekuté řetězy jsou jen opravdu nouzovým řešením

Tekuté řetězy: Mají vůbec smysl nebo jsou to vyhozené peníze?

Muzeum Porsche konečně představilo dlouho chybějící exponát, nejstarší model 911 série 901 z roku 1964

Muzeum Porsche představilo dlouho ztracený unikát, náročná renovace trvala 3 roky

Tatra 87 (zdroj fotografií: Jalopnik)

Unikátní test české ikony? Američtí novináři vytáhli Tatru do centra LA. Tady je výsledek

Nedodržování bezpečné vzdálenosti je častým důvodem nehod na dálnicích

Největší hromadné nehody na světě? V drsném žebříčku figuruje i Česko

Technici v Nissanu si vyrobili zmenšený model mycí linky, aby mohli simulovat dlouhodobé poškození kartáči

Technici v Nissanu si hrají s modely, prospěch z toho mají zákazníci

reklama
reklama

Doporučujeme

McLaren P1

Ani se nedotkl asfaltu, přesto je na odpis. Kambodžský McLaren P1 měl…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Vyrobili z totálky leštěnku? Tohle museli Rusové odkoukat od Čechů

  2. Největší dopravní zácpa na světě? D1 se s tímhle nedá srovnat

  3. Jak se zachovat při smyku? Základní pravidlo je vždy stejné

  4. Unikátní test české ikony? Američtí novináři vytáhli Tatru do centra LA. Tady je výsledek

  5. TEST: Mitsubishi ASX 2018 facelift prospěl. Pozornost ale věnujte výbavě a motorizaci

  6. VIDEO: První sníh si užíval na motokáře, radost mu zkazil až místní Šerif

reklama

Zprávy odjinud