Pickupy pomalu zaplavují Evropu, na vině je paradoxně EU

-jka / AutoRoad.cz, 18. listopadu 2017, 07:58 Google+

Celosvětová obliba vozidel typu SUV není ničím překvapivá. Čeho jsme si doposud ale příliš nevšímali, je rostoucí zájem o vozy kategorie pick-up. Ty byly dříve doménou výhradně Spojených států amerických, jenže situace se začíná pozvolna měnit. Proč nám evropská auta prostě přestávají stačit?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ford F-150, Ilustrační fotografie

Ford F-150, Ilustrační fotografie | foto: Ford

Sdílejte článek

Na zajímavý fakt upozornila společnost JATO Dynamics, vycházející ze statistik prodejů společnosti Automotive News Europe. Každého čtenáře by jistě nepřekvapil nárůst prodeje vozidel SUV. Vždyť to vyplývá i ze včerejšího tiskového prohlášení Fordu - sportovní vozy, RS, ST, GT jsou sice fajn, ale pokud se automobilka nezačne více soustředit na SUV, ekologické pohony a autonomní řízení, může jí velice brzy "ujet vlak".

A co tedy vyjadřují statistická fakta? Ty mluví jasně: "V první polovině roku 2017 se prodej pickupů v Evropě zvýšil o 20%." Ano, můžete namítnout, že 20% je "jen" 80 tisíc automobilů, což je oproti běžným prodejům ve Spojených státech, kde se za stejnou dobu prodá přibližně čtvrt milionu kusů, zanedbatelné číslo. Jenže analytici očekávají, že nárůst bude pokračovat a již v příštím roce by se mělo v Evropě prodat až 200 tisíc vozů kategorie pick-up. Růst zájmu o tato vozidla totiž není bezdůvodný, typické americké pickupy mají něco, co jim mohou evropské verze jen tiše závidět. 

Evropě prostě začínají chybět dostatečně silná pracovní auta. Neustálý nátlak na snížení spotřeby a zvýšení emisních norem postupně vytlačil klasické "pracanty". Jenže nově nabízené SUV a crossovery, často odlehčené, poháněné slabým přeplňovaným motorem, nejsou schopné dlouhodobě tahat těžké přívěsy, karavany a podobná břemena. 

Čísla tedy mluví jasně a Evropa objevila segment, jehož nabídku by si automobilky neměly nechat utéct. Poptávka po takovém zboží vysvětluje i dlouhodobou úspěšnost Volkswagenu Amarok. Pochopit se dá i to, proč doposud nezúčastněné automobilky jako Renault, Citroën a Peugeot střádají plány, jak se zapojit. Renault se tak rozhodl Evropě představit svůj Alaskan, zatímco skupina PSA spojila síly s čínskou automobilkou Changan, aby společně vytvořily levné pickupy dostupné "pro každého". Má se sice jednat o vozy určené výhradně pro čínský trh, ale kdo ví, jak to dopadne; ani Alaskan se původně neměl Evropě ukázat. 

Tak co myslíte, budou jednou pickupy v Evropě stejně oblíbené, jako ve Spojených státech? 

Google+ Vytisknout

Diskuze: Pickupy pomalu zaplavují Evropu, na vině je paradoxně EU

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ilustrační foto

Vánoční dárek na poslední chvíli? Mrkněte na tato levná auta

Děsivý tahač s návěsem Amazon Prime

Tohle monstrum rozhodně potkat nechcete. Post-apokalyptický tahač děsí chodce i řidiče

Staré popelářské náklaďáky v úpravě

Jak zužitkovat staré popelářské auto? Podobnou věc u nás nepotkáte

Ilustrační foto

Ruský mráz a start automobilu? Boj TDI proti sovětské oceli

Severokorejský Automagazín

Čím se jezdí v KLDR? Prozradí severokorejský Automagazín

Wartburg vs Škoda (1974)

Na sněhu byl lepší Wartburg nebo Škoda?

reklama
reklama

Doporučujeme

McLaren P1

Ani se nedotkl asfaltu, přesto je na odpis. Kambodžský McLaren P1 měl…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Vyrobili z totálky leštěnku? Tohle museli Rusové odkoukat od Čechů

  2. Jak se zachovat při smyku? Základní pravidlo je vždy stejné

  3. Unikátní test české ikony? Američtí novináři vytáhli Tatru do centra LA. Tady je výsledek

  4. Víte, jak správně zahřát motor? Některé praktiky mu vyloženě škodí

  5. Největší dopravní zácpa na světě? D1 se s tímhle nedá srovnat

  6. Mýtus o poctivých Němcích? Ojetiny ukázaly pravdu

reklama