V Evropě mají klasické Mustangy auru výjimečnosti, díky čemuž se jejich ceny pohybují v astronomických výšinách. Na svém domovském trhu se však Mustang řadí k dostupnějším klasikám, takže cena 4.8 milionu si rozhodně zaslouží vyšší pozornost. Tento konkrétní kus si však tuto speciální cenovku skutečně zaslouží, neboť je to opravdový unikát!
Běžná cena zachovaného modelu Shelby GT500 začíná na trhu v USA okolo 100.000 dolarů, tedy cca 2,2 milionu korun a jen ve výjimečných případech se vyšplhá až k hodnotě 275000 dolarů, tedy cca 6 milionů korun. Tento vůz však není originálním Shelby GT500, ačkoliv na něm najdeme řadu původních dílů. Přesto se jeho cena odráží od 219.000 dolarů (4.8 mil. korun) a roste spolu s tím, jak náročný bude zákazník.
Tento vůz nemá na svědomí ani Ford, ani Shelby, ale skupinka lidí z dílny Revology Cars, která sídlí v Orlandu na Floridě. Základem pro stavbu vozu se stala licencovaná karoserie od Fordu, která byla usazena na platformu "M58" přímo z dílny Revology. Na karoserii se pak objevuje řada originálních dílů od Fordu i Shelby, mezi které patří přívody vzduchu na kapotu i na blatníky, nebo originální sportovní sedačky Shelby. Kromě toho ale na autě nalezneme i řadu moderních prvků, mezi které patří laminátová kapota, nebo hlavní světlomety a sdružené zadní svítilny využívajících LED technologie. Stejné technologie pak využívá i osvětlení interiéru.
Největší skvost moderních technologií však nalezneme pod kapotou, kde se ukrývá kompresorem přeplňovaný motor V8 Ford/Roush Performance, který produkuje 600 koní a 644 Nm točivého momentu. To už pro trochu zábavy stačí, nemyslíte?
Mezi další inovativní řešení patří tříprvkové zavěšení zadní nápravy, samosvorný diferenciál, elektronická parkovací brda nebo 17" palcová hliníková kola. Uvnitř vozu pak nalezneme detaily z broušeného hliníku, elektrické stahování oken, kůží čalouněnou palubní desku, originální dřevěný volant Shelby nebo bezklíčový systém odemykání.
Za cenu 4.8 milionu pak získáte vůz vybavený manuální šestistupňovou převodovku, šestirychlostní automat by vyšel už na 4,9 milionu korun. Tím ale sféra příplatkové výbavy teprve začíná. Připlácet lze ještě za 7" palcový dotykový infotainment systém s couvací kamerou, čalounění stropnice a slunečních Alcantarou nebo za výkonnější audiosoustavu se subwooferem.
Tom Scarpello, zakladatel společnosti Revology Cars, k vozu řekl, že klasické automobily lidé příliš často neřídí. V Revology ale navrhli klasický stroj, se kterým si lidé budou moci užít jízdu kdykoliv a kdekoliv. Otázkou však je, kdo si bude moci takový vůz dovolit a kdo raději investuje tuto částku do "modernizované klasiky" namísto exotických sporťáků.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?