Nostalgie a pokrok čiší z proměny audiosystémů za posledních 40 let

-jka / AutoRoad.cz, 5. listopadu 2017, 12:41 Google+

Golf je zrcadlem své doby. Žádný jiný model na světě, vyráběný v tak vysokých počtech, není nabízen pod stejným označením a nepřetržitě vyvíjen po více než 40 let. Nabídka sahala od jednoduchého přijímače rozhlasového vysílání v roce 1974 až po aktuální multimediální systém s trvalým připojením k internetu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
audiosystém

audiosystém | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Všechno začalo v roce 1974. Golf I byl tehdy vybaven rozhlasovým přijímačem „Braunschweig“. Jedno otočné tlačítko na levé straně sloužilo k zapnutí a nastavení hlasitosti, druhé otočné tlačítko na pravé straně k ladění rozhlasových stanic. Mezi nimi byla umístěna tři tlačítka pro výběr frekvenčních rozsahů: jedno pro střední vlny a dvě pro velmi krátké vlny. A to bylo všechno. Brzy však byla nabídka audiosystémů rozšířena o novinku „Ingolstadt Stereo CR“ – rozhlasový přijímač s přehrávačem audiokazet. Audiokazety v tehdejší době umožňovaly, podobně jako dnes Spotify, sestavit si vlastní soubor zvukových nahrávek. 

Již od modelu Golf II (od roku 1983) se pozvolna začínala prosazovat digitalizace. Audiosystém „gamma“ digitálně zobrazoval frekvenci rozhlasového vysílání na displeji LCD a nabízel funkce, jako je tlačítko Dolby pro snižování šumu při přehrávání audiokazet. Vynikající výkon v tomto případě zajišťoval zesilovač o výkonu 4 x 7 W zvuk v kvalitě stereo. Když v roce 1991 přišel na trh Golf III, byly audiokazety stále velmi populárn. Funkce automatického vyhledávání stanic a dopravního zpravodajství byly nepřetržitě vylepšovány.

Golf IV prolomil v roce 1997 svou mimořádnou kvalitou hranice mezi segmenty. Audiosystém „gamma“ byl poprvé nabízen s možností připojení měniče CD. A stále nabízel možnost přehrávat také audiokazety. Zároveň v této době zahájila triumfální tažení zařízení s rozměry „double DIN“, jejichž představitelem byl systém „MFD“ s velkým displejem a barevným zobrazováním navigačních mapových podkladů.

Nový Golf V z roku 2003 nabízel výhradně zařízení s rozměry „double DIN“. Například „RCD 300“ s přehrávačem CD. Audiokazety již patřily minulosti. Místo nich pronikal do výbavy mobilní telefon. Design a technika audiosystému s navigační funkcí „MFD2“ již mířily do budoucnosti. Další novinkou byla možnost připojení digitálního přehrávače zvukových souborů MP3.

V roce 2008, v modelu Golf VI, oslavily s novým systémem „RNS 510“ premiéru dotykový displej a přehrávač DVD. Poprvé se hovořilo o multimediálním systému. Jeho výbava zahrnovala mimo jiné vstup USB, přijímač digitálního rozhlasového vysílání (DAB), dynamickou navigační funkci a pevný disk s kapacitou 30 GB. 

The Volkswagen Golf: radio generations (2:50) | zdroj: youtube.com

Velkým skokem vpřed byl v roce 2012 informační a zábavní systém Discover Media, který rozšířil výbavu modelu Golf VII o zobrazování map v režimu 3D, rozhraní Bluetooth a hotspot WLAN. Díky hlasovému ovládání a senzorům přiblížení probíhá interakce mezi uživatelem a technikou lépe a lépe. V roce 2016 přinesl Volkswagen do interiéru modelu Golf další revoluci v podobě nejnovější generace „modulární platformy pro informační a zábavní systémy“ (MIB). Nový systém Discover Pro nabízí poprvé v kompaktní třídě, v celosvětovém měřítku, ovládání gesty. Systém s kompletně skleněným povrchem se obejde bez analogových tlačítek. Funkce a design navíc splývají s panelem digitálních přístrojů (Active Info Display), který se nyní dodává na přání. Díky systému App Connect a chytrému telefonu lze nyní na cestách poslouchat písně ze všech období. Samotný Golf je díky systémům Discover Pro a Active Info Display rozhraním mezi současností a budoucností.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Nostalgie a pokrok čiší z proměny audiosystémů za posledních 40 let

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ilustrační foto

Kolik kilometrů ještě můžete ujet, když vám auto ukazuje prázdnou nádrž?

Range Rover Chieftain

Range Rover se vrací v plné síle. Chieftain nabízí retro vzhled, moderní techniku a 550 koní

Designér Laurent Schmidt si vzal do parády Dacii Logan, jeho facelift vozu skutečně sluší

Francouzský designér odkryl skryté krásy laciné Dacie, nově získaná sofistikovanost ji sluší

Rapper Slim Thug se svou sbírkou vozidel v hodnotě milionů

VIDEO: Známý Rapper se pochlubil sbírkou aut za miliony, některé skvosty už se ani nevejdou do garáže

Ilustrační foto

Škoda 120: Proč mizí legenda českého automobilismu ze silnic?

Subaru XV 2018

První jízda s novým Subaru XV. Koukněte, co zvládne na polygonu, kam se odváží jen ryzí offroady.

reklama
reklama

Doporučujeme

Volkswagen Atlas

Volkswagen Atlas dobývá Ameriku. Takto upravený se nám ale líbí nejvíce

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Karosa NO 80 vedla dvojí život. Ráno a večer přepravovala lidi, přes poledne náklad

  2. Techniku za miliony oklamal pomerančem, cestování má teď mnohem příjemnější

  3. Jediný svého druhu? Tatra JK 2500 je nejkrásnější vůz, který česká automobilka nevyrobila

  4. Z vysněného auta se stala noční můra: Chtěla jen pár oprav, místo toho dostala hromada šrotu

  5. Nevíte co se starým náklaďákem? Šikovný kutil si z něj postavil dům na kolech, včetně garáže

  6. Testovací jezdec Bugatti měl děsivou nehodu. Vysvětluje, co se stalo v rychlosti 400 km/h

reklama

Zprávy odjinud