Pokud toužíte poznávat nové dálky v pohodlí svého automobilu, ale nechce se vám bivakovat ve stanu, tísnit se po nocích v autě a nebo platit za drahé ubytování, pak pro vás máme skvělý tip: Earthroamer XV-HD. Stroj, který na první pohled připomíná armádní speciál hodný dobývání Aljašky či Sibiře totiž dokáže nabídnout jak neskutečné off-roadové vlastnosti, tak komfort pětihvězdičkového hotelu.
HV-HD je posledním produktem americké společnosti Earthroamer, která se zabývá stavbou offroadových a expedičních speciálů od roku 1998. Jejím doposud nejúspěšnějším počinem byl expediční Ford F-550 v úpravě XV-LTS, ovšem s příchodem XV-HD nastavila zcela novou laťku komfortnímu cestování.
Základem pro stavbu tohoto speciálu se stal Ford model F-750, který už se dá označit za malý tahač. Pod jeho kapotou se totiž ukrývá léty prověřený 6.7 litrový diesel V8, který může být v závislosti na zvolené variantě naladěn až na 440 koní, ale co je důležitější, na 1250 Nm točivého momentu!
Kromě motoru a kabiny však prakticky všechno prošlo úpravou nebo výměnou. Například podvozek pochází od společnosti Fox shocks, v podbězích se ukrývají 46 palcové off-roadové pneumatiky Michelin, v předním nárazníku nalezneme naviják s nosností 13,6 tuny a přídavné LED světlomety.
Uvnitř se pak ukrývá zcela jiný svět. Zatímco zvenčí stroj vypadá jako Off-road připravený na ty nejnáročnější expedice, uvnitř se ukrývá interiér, za který by se nemusel stydět ani pětihvězdičkový hotel. Kombinace dřeva, hliníků, kůže a bavlny je samozřejmostí, stejně jako plně vybavená kuchyň a koupelna. Perličkami jsou pak vyhřívaná podlaha a audiosystém Bose.
Aby však bylo možné udržet tohle hotelové apartmá při životě, je potřeba zajistit mu dostatek energie. O tu se v tomto případě starají solární panely o výkonu 2100 W, které posílají energii do baterií s kapacitou 20.000 W. Pro stav nouze je pak připraven generátor vyrábějící energii přímo díky motoru. Když se bavíme o motoru, pro ten je nachystáno 435 litrů paliva a posádky se může těšit ze zásoby 946 litrů vody ke své spotřebě.
Jak už asi tušíte, tahle legrace není levná sranda. Tenhle americký cestovatelský cvalda totiž vyjde na 1,5 milionu dolarů (33 milionů korun), přičemž při jeho objednávce musíte složit zálohu 375,000 dolarů (8,2 milionu korun). Počítejte ale s tím, že výroba také chvíli trvá. Pokud tedy složíte zálohu nyní, svého vozu se dočkáte možná tak akorát před začátkem letních prázdnin 2017.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?