Znáte nejrychlejší Crossover na světě? Kdysi býval hybrid, dnes poráží i Nissan GT-R

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 1. listopadu 2017, 13:53 Google+

Pokud by se nás někdo zeptal, co je dle našeho mínění nejrychlejší Crossover na světě, Toyota C-HR by určitě nebyla v našem výběru. Přesto se podle japonské automobilky právě tímto titulem honosí. Nejde však o klasický sériový model, ale o verzi R-Tuned, která byla představena na akci SEMA v Las Vegas.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Toyota C-HR "R-Tuned"

Toyota C-HR "R-Tuned" | foto: Toyota

Sdílejte článek

Se sériovým vozem toho má tato Toyota skutečně pramálo společného. Pod její kapotou se sice ukrývá čtyřválcový spalovací motor který pohání přední kola, ale to je tak asi vše. Jedná se totiž o 2.4 litrový motor doplněný o pořádně turbodmychadlo značky Garett, které plní motor tlakem 23.0 psi.

Aby motor také hodnoty zvládl, musel dostat kované vnitřnosti, upravený přívod vzduchu, upravené svody, kompletně nový výfukový systém, závodní brzdy, závodně laděný podvozek, atd. Jak asi správně tušíte, převodovka CVT by nic podobného nevydržela, proto byla nahrazena klasickým pětistupňovým manuálem. Pro maximální přenos síle na silnici navíc vůz dostal i samosvorný diferenciál.

Technici také museli upravit podvozek a zajistit co nejlepší ovladatelnost a a maximální přilnavost. Kromě nového podvozku se závodními pružinami tak vůz dostal i nastavitelná zadní ramena nebo nový stabilizátor. Dostatečný přítlak pak obstarává masivní splitter předního nárazníku a nepřehlédnutelné zadní křídlo, připevněné na pátých dveřích. o samotný kontakt mezi strojem a povrchem se pak starají pneumatiky Toyo Proxes RR o rozměrech 275/35R-18.

Toyota C-HR R-Tuned (02:47) | zdroj: youtube.com

Posledním zajímavým detailem je pak interiér, ze kterého bylo v rámci odlehčovací kůry demontováno takřka vše, co nebylo potřebné. Místo standardních sedaček dostal řidič a spolujezdec závodní skořepinu, tříbodový pás nahradil pás šestibodový a pevnost celého stroje zvyšuje vestavěný rám.

A výsledek? Podle všeho výkon přes 600 koní a akcelerace z 0 na 96 km/h během 2.9 sekundy, během kterých působí na řidiče přetížení až 1.7 G. Během praktického testování pak vůz zajel na slavném okruhu "Willow Springs International Raceway" čas 1:25.22, což ho posunulo na páté místo nejrychleji zajetých kol na této dráze. Za sebou nechal dokonce i velikány jako McLaren 620S, Nissan GT-R nebo Porsche 911 GT3.

Vytisknout

Diskuze: Znáte nejrychlejší Crossover na světě? Kdysi býval hybrid, dnes poráží i Nissan GT-R

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Porsche obnovilo výrobu bubnových brzd kvůli modelu 356

Porsche obnovilo výrobu bubnových brzd. Proč se vrací k překonané technologii?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud