Módní trend elektrifikace se nevyhnul ani automobilce Porsche, ovšem ta se snaží i přes výměnu pohonné jednotky dostát příslibu zábavné a sportovní jízdy, který dosud nabízel snad každý model z její produkce. A jak se zdá, jinak tomu nebude ani v případě prvního elektromobilu Mission E, který už se nedávno proháněl po Nürburgringu - rychle, hravě a neslyšně.
Elektromobil Porsche Mission E zachytil během testovacích jízd na Nürburgringu YouTube kanál L'Automobile Magazine, díky kterému se můžeme podívat jak na samotné záběry, tak si také poslechnout to nezvyklé ticho, které se během zběsilé jízdy po Ringu šíří.
Co se týče samotného prototypu, na videu můžeme vidět vůz vybavený řadou senzorů jak v předním, tak i v zadním nárazníku. Kolem kol pak nechybí zvláštní "pěnové" lemy, sloužící zřejmě ke zkoušení různých rozměrů kol. Zajímavostí je pak dvojice falešných koncovek výfuků v zadní části vozu. Porsche se tak nejspíš snaží zmást lidi v provozu, kteří by náhodou na Mission E narazili.
Pokud odhlédneme od exteriéru a podíváme se na Mission E trochu detailněji, spatříme malou elektrickou revoluci. Tento elektromobil totiž není prakticky jako žádný z jeho konkurentů. 400 V napájecí soustavu totiž vyměnil za silnější 800 V hardware. Automobilku to sice nejspíš bude stát pár milionů potřebných k vybudování nové sítě dobíjecích stanic, nicméně dobití 80% kapacity baterie za 15 minut za to stojí. S plně nabitou baterií pak urazíte cca 500 kilometrů.
Díky dvojici motorů, přičemž každý pohání jinou nápravu, generuje Mission E kombinovaný výkon až 600 koní a z 0 na 100 km/h by měl být schopen zrychlit za pouhých 3,5 sekundy. Začíná se tak zdát, že Tesla dostává ve světě sportovních luxusních elektromobilů pořádného konkurenta!
K dispozici bude pravděpodobně hned několik verzí odlišených dle výbavy či výkonu a dojezdu. zákazníci si na produkční variantu Porsche Mission E budou muset počkat až někdy do roku 2019. Do té doby tak alespoň získají trochu času k našetření cca 1,8 milionu korun, což by měla být cena základního modelu.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?