Na neutrál, nebo se zařazenou rychlostí? Víme, jak sjíždět kopce co nejúsporněji

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 24. října 2017, 14:30 Aktualizováno 24.10.2017, 18:29 Google+

Pokud chcete uspořit maximum paliva během jízdy z kopce, máte dvě možnosti. Buď nechat vyřazeno a jet tzv. na vítr, nebo zařadit a sjíždět se zařazenou rychlostí. Obě možnosti mají svá pozitiva i negativa, ovšem která je ta nejekonomičtější? Na to se rozhodl odpovědět Jason Fenske z YouTube kanálu Engineering Explained.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: pixabay.com

Sdílejte článek

Odpověď není zcela univerzální, neboť každá metoda má své opodstatnění v závislosti na silnici, po které právě jedete. Pokud ale pouze sjíždíte z kopce, pak je rozhodně ekonomičtější sjíždět kopec se zařazenou rychlostí. Proč? Odpověď je jednoduchá. Pokud sjíždíte se zařazenou rychlostí, váš motor nepotřebuje žádné palivo, neboť ho roztáčí kola, která jsou s ním spojena prostřednictvím spojky a převodovky.

Pokud byste sjížděli s vyřazenou rychlostí, pak váš motor bude potřebovat alespoň trochu paliva k tomu, aby se udržel v chodu. To ostatně ukázal Jason ve svém videu, kdy namířil jednu ze svých kamer na ukazatel aktuální spotřeby paliva. Pokud sjížděl se zařazenou rychlostí, ukazatel ukazoval maximální možný dojezd na galon paliva, pokud vyřadil, dojezd se nepatrně snížil.

img-responsive

Vyplatí se jezdit na neutrál, nebo se zařazenou rychlostí? V tomto případě je úspornější vyřadit | foto: youtube.com

Pokud byste se ale nacházeli v oblasti, kde klesání následuje stoupání, pak se spíše vyplatí sjíždět kopec s vyřazenou rychlostí, díky čemuž naberete rychlost, která vám do druhého kopce znovu pomůže. Zkrátka stejně, jako se to děje během jízdy na horské dráze.

Je výhodnější jízda se zařazenou rychlostí, nebo na neutrál? (05:09) | zdroj: youtube.com

Všeobecně se však jízda s vyřazenou rychlostí příliš nedoporučuje, neboť řidič v ten moment ztrácí kontrolu nad vozem. V některých státech USA je dokonce zakázáno jezdit s vyřazenou rychlostí.

Vytisknout

Diskuze: Na neutrál, nebo se zařazenou rychlostí? Víme, jak sjíždět kopce co nejúsporněji

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Ares Design X-Raid

Ares X-Raid je nové monstrum mezi SUV. Pod kompozitní karoserií ukrývá 760 koní

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud