DISKUZE K ČLÁNKU

Na neutrál, nebo se zařazenou rychlostí? Víme, jak sjíždět kopce co nejúsporněji

Pokud chcete uspořit maximum paliva během jízdy z kopce, máte dvě možnosti. Buď nechat vyřazeno a jet tzv. na vítr, nebo zařadit a sjíždět se zařazenou rychlostí. Obě možnosti mají svá pozitiva i negativa, ovšem která je ta nejekonomičtější? Na to se rozhodl odpovědět Jason Fenske z YouTube kanálu Engineering Explained.

 zpět na článek přehled všech diskuzí
Diskuze u tohoto článku již byla uzavřena. Využijte k diskuzím naše další články.

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Milan B.

    Milan B.

    88.80.244.XXX
    Radšej mám zaradenú rýchlosť, lebo z mojho plachtenia nemusia mať ostatní veľkú radosť. Hlavne keď sa strmosť kopca mení. Niekedy vyradím naspodu, keď sa hodí rozbeh do ďalšieho kopca.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Nahlásit
  • Radim Ř.

    Radim Ř.

    88.103.170.XXX
    Tak tady taky řeknu něco k tomu to.... jen se zde pořád mluví o spotřebě....spíš by mně zajímalo kolik to udělá za určitý počet kilometrů na spotřebě s a bez zařazené rychlosti....a druhým dechem hned dodám na základě možné úspory se zařazenýmou rychlostí a případným ušetřeným palivem je úspora taková, že zaplatí opotřebení součástí motoru jako jsou ventily pisty rozvody....prostě vše co se opotřebuje díky zařazené rychlosti z kopce....to tady nikdo neřeší....Jasně pokud někdo koupí vůz a po 3 letech se ho zbavuje, aby nemusel investovat je radost se stát pak novým majitelem takového auta...Ale ti co opravdu jezdí jedním autem dlouho, jízdou bez zařazeného rychlostního stupně mohou za léta ježdění oddálit nutné opravy a cvrlikání ventilů a podobně o pár tisíc Km, znám z vlastlí letité zkušenosti.... a fčil dumejtě a mudrujtě...

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Nahlásit
    • Ramon Š.

      Ramon Š.

      194.228.11.XXX
      Jezdil jsem několik let z jednoho dlouhohého kopce. Na kopci jsem vynuloval počítač. Zkoušel jsem zařazeno i neutrál a asi po dalších 6-7km se ml na počítači ukazovala stejná hodnota maximálně se mohla lišit o 0,1 L ale zase si nejsem jistý jestli jsem měl na kopci ve stejném místě totožnou tychlost, takže asi na 10km nepodstatné. Jen je potřeba doplnit, že se zařazenou rychlostí se sníží pod kopcem rychlost vlivem brždění motorem, který nějaký odpor má.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Nahlásit
  • Vety S.

    Vety S.

    46.135.79.XXX
    Zajímavé, jedu na neutrál s kopce a na displeji mi to ukazuje spotřebu, na zařazený stupeň 0. Tohle jsem už řešil z několika lidma. Nenechali si vymluvit, ze je to blbost. Asi perpetum mobile, když motor běží :-). Myslím si, že si s tím jen počítač neumí poradit píše 0 a naivní řidič šetří.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Nahlásit
    • martines

      martines

      94.230.150.XXX
      Nula ti to píše, protože je odpojené palivové čerpadlo a máš nulovou spotřebu. Motor se točí, protože ho roztáčí kola pomocí kinetické energie vozidla. Žádné kouzlo v tom není :)

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Nahlásit
    • Roman Č.

      Roman Č.

      84.244.117.XXX
      Samozrejme zalezi co mate za motor. Stare motory s karburatorem pri brzdeni motorem opravdu maji spotrebu vetsi nez s neutralem (proto je zazito ze je lepsi vyradit a plachtit). U modernich motoru se vstrikovanim je opravdu spotreba nulova do doby nez otacky klesnou po hranicni mez, kdy by hrozilo zhasnuti motoru. U vstrikovani se privod paliva uplne uzavre, proto je spotreba 0 (a to je i realna). Pak zalezi jak je auto technicky postavene, protoze je namahana prevodovka vice nez na neutral nebo jizdu. Ja kdyz mam tahly kopec pred sebou tak si zapnu tempomat, ktery mi udrzi rychlost, ale zaroven je spotreba stale temer nulova (do 2l) protoze jenom vyrovnava protisilu aerodynamiky a treni.

      Pak uz zalezi na palubnim pc co ukazuje a jak umi pracovat. Napr ja mam na alfe 159 minimalni hodnotu vzdy 2l/100km aby tim kompenzoval tyto odchylky a lepe a pravdive pocital dlouhodobou prumernou spotrebu (u me lze max o 0,2l dolu)

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Nahlásit

Aktuálně

USSV Rhino GX Executive

Rhino GX Executive: Tak trochu jiný obrněný transportér nabídne kožená sedadla i obří televizi

Tatra JK 2500

Jediný svého druhu? Tatra JK 2500 je nejkrásnější vůz, který česká automobilka nevyrobila

Ilustrační fotografie

Zamrzlé či zaseknuté zámky u auta? Nové řešení

Ilustrační foto

Nejdelší dálnice světa? Mají tisíce kilometrů a stejně jsou většinou v lepším stavu než D1

Historie modelů Lamborghini

Znáte historii Lamborghini? Naučíme vás ji během pěti minut

CXperience je návratem Citroënu k extravagantním limuzínám.

Citroën oznámil plány na stavbu nového reprezentativního sedanu. Nahradí modely C5 i C6

reklama
reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama