Jaguar vyzval na souboj Alfu Romeo, kdo bude na Nürburgring rychlejší?

-mao / AutoRoad.cz, 24. října 2017, 09:30 Google+

Neuběhne snad ani měsíc, aniž by se některý z automobilek nepokusila překonat čas na kolo na slavném Nürburgringu. Pro běžného řidiče se sice jedná o vcelku zbytečný údaj, ovšem pro automobilky je to otázkou cti a prestiže. Nelze se tak divit, že Jaguar se rozhodl postavit svůj dosud nejextrémnější model proti oslavované Alfě Romeo.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Jaguar XE SV Project 8

Jaguar XE SV Project 8 | foto: Jaguar

Sdílejte článek

Jaguar XE SV Project 8 je speciálním vozem limitované série, který se směle hlásí k titulu nejsilnějšího vozu, jaký kdy tato britská automobilka postavila. Jeho 600 koní a pohon všech kol jsou sice úctyhodné vlastnosti, nicméně na nejrychlejší vozy na Nürburgringu to ani zdaleka nestačí. Proto bude Jaguar soupeřit s nejrychlejším vozem ve své kategorii, kterým je Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio. Ta zvládla Severní smyčku v čase 7 minut 32 sekund.

Podle Autocaru už je automobilka na místě a ladí na voze poslední detaily, pro co nejlepší výsledky na samotném okruhu. Podle všeho by automobilka ráda urvala rekord ještě dřív, než bude vůz nabízen zákazníkům. Jak velký rozdíl to pro kupující bude ale zůstává otázkou, na kterou si musí odpovědět sama automobilka.

Co se samotného vozu týče, Jaguar XE SV Project 8 je produktem zvláštního oddělení SVO, které pro automobilku vyrábí ty nejzajímavější a nejextrémnější vozy. V případě Projectu 8 se navíc jedná o limitovanou edici pouhých 300 kusů, přičemž 60 jich poputuje do USA.

Ve srovnání s klasickým modelem XE se změnilo takřka vše. Nejpatrnější změny by měly být na šasi, které musí ustát mnohem vyšší výkon a také extrémní zacházení na okruhu. Beze změny nezůstalo ani vnitřní vybavení a bodykit. Jedinými společnými částmi mezi klasickým XE a touto bestií by tak měly být pouze přední dveře a střecha.

Pořádnou proměnou prošel samozřejmě i motor. Pod kapotou se ukrývá 5.0 litrová V8 o výkonu 600 koní, který putuje na na všechna čtyři kola skrze 8 st. automatickou převodovku ZF. Díky udávané akceleraci z 0 na 96 km/h za 3.3 sekundy by měl být Project 8 tím vůbec nejlépe akcelerujícím Jaguárem, který kdy automobilka stvořila.

Otázkou však je, jak si povede mezi svými konkurenty, mezi které patří ikonické sporťáky jako BMW M3 nebo právě  Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio. Bude tak zajímavé sledovat, jak nakonec pokusy o nejrychlejší kolo dopadnou.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Jaguar vyzval na souboj Alfu Romeo, kdo bude na Nürburgring rychlejší?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Subaru Impreza 1.6i Comfort

TEST: Subaru Impreza 1.6i odmítá klišé a je teď bezpečnější než Volvo. Bude to stačit?

Kroupy dokáží napáchat na karoserii automobilu obrovské škody

Jak ochránit auto před kroupami? Možností moc není, spolehlivě funguje jen jedna

Rolls-Royce SRH

Rollsem až na operační sál? Netradiční nápad zachraňuje dětské životy

Nový Rolls-Royce během testování v pouštních dunách poblíž Dubaje

Tohle byste nejspíše nečekali. Podívejte se, jak dovádí nejluxusnější SUV světa

Škoda Kamiq

Škoda Kamiq oficiálně představena! O co jsme v Evropě zůstali ochuzeni?

Ilustrační foto

Jak využít kufr u auta? Pošťák zvolil netradiční způsob, lidé jsou zděšeni

reklama
reklama

Doporučujeme

Lamborghini Aventador jako

Originálně skloubil své dvě vášně. Není takové zařízení ale spíše potvrzením…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Česká policie nasadila do akce nové stroje. Tohle jsou nejlepší a nejděsivější auta, jaká můžete potkat

  2. Největší sedan na světě? Sovětský MAZ-541 měl motor z tanku a tahal letadla

  3. Nastává revoluce u čerpacích stanic?

  4. Nové auto pro Putina? Ruská luxusní limuzína je trezor na kolech

  5. Nejelegantnější auto všech dob? Streamliner vznikl před 70 lety, většinu času však chátral

  6. Dřevěné písty v motoru Lady? Další ruský experiment

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud