V roce 1972 si koupil nádhernou Corvettu, ujel 1.556 km a zavřel ji v garáži. Důvod je těžké pochopit

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 20. října 2017, 17:05 Aktualizováno 21.10.2017, 13:49 Google+

Jako mladý si jistý Jim Kevan koupil ve 22 letech nový a absolutně nádherný Chevrolet Corvette cabriolet v druhé nejsilnější verzi 454. Protože ale neměl na pojištění, ujel s ním jen pár mil a pak ho zaparkoval do garáže. Nádherné a hlavně cenné auto vyplulo na veřejnost až nedávno a jedná se zřejmě o nejzachovalejší Chevrolet Corvette na světě.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Chevrolet Corvette LS5 454 z roku 1972 s nájezdem pouhých 1556 kilometrů

Chevrolet Corvette LS5 454 z roku 1972 s nájezdem pouhých 1556 kilometrů | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Jistý Jim Kevan z Pensylvánie měl v roce 1972, kdy mu bylo teprve 22 let, v plánu koupit si sportovní automobil ještě dřív, než se ožení, založí rodinu, koupí dům a na radovánky v pořádném sporťáku mu nezbude čas, energie ani peníze, jak řekl on sám v rozhovoru pro HotRod.com.

Ve volbě vozu měl absolutně jasno a jeho splněným snem se měl stát tou dobou nový Chevrolet Corvette v nejsilnější variantě ZR1. Když se tedy vypravil pro svůj vysněný vůz do dealerství Chevroletu, začal ho prý prodejce přesvědčovat, že ZR1 není nic pro nezkušeného řidiče. Ostatně není se čemu divit, byl to absolutně extrémní vůz bez jakýchkoliv posilovačů, zato s extrémním výkonem.

tip: Bývalá roštěnka Leonarda DiCapria se svlékla do plavek

Jim se tedy nakonec nechal přesvědčit a místo ZR1 si pořídil druhou nejsilnější variantu v podobně Corvetty 454. Dost možná i proto, že Jim velice dobře věděl, že výkon motoru ve verzi 454 je omezen jen kvůli emisním limitům a je velice jednoduché ho takřka zdvojnásobit.

Zlomový bod ale přišel v okamžiku, kdy si chtěl vůz pojistit. Po kontaktování pojišťovacího makléře mu totiž bylo řečeno, že roční pojistné by ho vyšlo na 1,200 dolarů - přitom pořizovací hodnota vozu byla 6,200 dolarů. Jim tomu absolutně nemohl věřit, načež mu pojišťovací agent vysvětlil, že kdyby mu bylo 25 a byl by ženatý, pojistné by bylo jen cca 400 dolarů.

Kevin nakonec na pojištění rezignoval, nasedl do svého nového vozu a vyrazil zpět domů. Časem se ještě párkrát projel po okolí, ale nakonec auto odstavil v garáži. Jeho kamarádi si klepali na čelo proč s tak úžasným autem nejezdí, ovšem Jim jim řekl, že prostě nemá na vybranou. Když mu konečně bylo 25 let a oženil se, tou dobou už měl i děti a Corvetta v garáži pro něj přestala být důležitá. Rozhodně neměl v plánu ji garážovat po 40 let, ale nakonec to tak dopadlo.

Evans si uvědomil, že bude nejlepší nechat Corvettu stát s jejím nájezdem pouhých 967 mil (1556 km) a nechat si jí jako investici. Jak sám říká, rozhodně nechtěl překročit oněch magických 1000 mil, protože lidé si vždy raději koupí něco za 99,99 dolaru, než věc rovnou za 100 dolarů. Baťa by z něj měl radost.

S tímto nájezdem se tak jedná o pravděpodobně nejzachovalejší Corvettu na světě, jejíž hodnota by se mohla pohybovat pořádně vysoko. Nicméně i tak se člověku derou na mysl minimálně dvě otázky:

1. Jak moc by se lišila hodnota vozu, kdyby místo verze 454 trval na svém a koupil si model ZR1? Rozdíl v pořizovací ceně by byl asi jen 1.000 dolarů, ovšem pozdější hodnota by nepochybně raketově rostla. V roce 1972 totiž bylo vyrobenou pouze 20 modelů ve verzi ZR1.

2. Nebylo by lepší s Corvettou raději jezdit? Vždyť je to nádherný vůz s mocným osmiválcem pod kapotou, stahovací střechou a v nádherné modré barvě. Na to si však může odpovědět jedině Jim Kevan sám.

Vytisknout

Diskuze: V roce 1972 si koupil nádhernou Corvettu, ujel 1.556 km a zavřel ji v garáži. Důvod je těžké pochopit

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

Honda 0 Series

Honda 0 Series je elektrická vesmírná loď. Japonci s novým elektromobilem mají vysoké ambice

reklama

Doporučujeme

Porsche Macan Turbo Performance Edition

Porsche představuje Macan Turbo Performance Edition. Tohle SUV má sil na…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud