Německu došla trpělivost. Pokuty výrazně podražily, burky jsou při řízení zakázány

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 20. října 2017, 10:57 Google+

Němečtí řidiči nám často bývají předkládáni za vzor, nicméně tamní úřady s jejich počínáním za volantem také nejsou kdovíjak spokojeny. To ostatně dosvědčuje i nedávné zvýšení pokut, které se ale vztahuje na všechny řidiče pohybující se po německých silnicích a dálnicích. Na co je tedy dobré dávat si pozor?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: pixabay.com

Sdílejte článek

Těmito pokutami reagují německé úřady zejména na zvyšující se nepozornost řidičů a také na stále častější stížnosti záchranářů, kteří mají problém dostat se skrze ucpané silnice či dálnice k místu nehody. I proto je největší skok ve výši pokut právě u nevytvoření nouzového pruhu. Pojďme se ale podívat na kompletní seznam:

Nevytvoření nouzového pruhu pro záchranná vozidla nebo pomocná vozidla

  • z 20 Eur na 200 Eur + 2 body, v závažných případech až 320 Eur + 2 body a 1 měsíc zákaz řízení

Manipulace za jízdy s elektronickým zařízením ve vozidle

  • z 60 Eur na 100 Eur + 1 bod, v závažných případech až 200 Eur + 2 body a měsíc zákazu řízení
  • jedná se o tato elektronická zařízení: telefon, smartphone, tablet, čtečka knih
  • pracovat s elektronickým zařízením může řidič jen s vypnutým motorem (nepočítá se systém start/stop)
  • povoleno je hands-free nebo hlasové povely

Manipulace za jízdy s elektronickým zařízením na motocyklu

  • Pokuta se posunula z 25 Eur na 55 Eur

Zákaz maskování za volantem dopravního prostředku

  • během cesty nesmí mít řidič zakrytý obličej
  • opatření reaguje na usnadnění automatických kontrol v silničním provozu
  • zákaz se vztahuje například na burky, masky, šály, závoje, …
  • pokud nebude řidič dodržovat toto pravidlo, hrozí mu sankce 60 Eur
  • nařízení se nevztahuje na motorkáře
Vytisknout

Diskuze: Německu došla trpělivost. Pokuty výrazně podražily, burky jsou při řízení zakázány

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Návrh revolučního motoru, za kterým stojí Jim Clarke

Spalovací motory nejsou mrtvé. S revoluční úpravou mají chytit druhý dech

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud