Kdyby se to stalo v Česku, situace by byla zřejmě úplně jiná

-mao / AutoRoad.cz, 10. října 2017, 14:28 Aktualizováno 10.10.2017, 18:19 Google+

O povinnosti poutat se v automobilu bezpečnostním pásem víme nejspíš všichni, ačkoliv to mnozí z nás často nedodržují. Stále velká část lidí si ale není vědoma skutečnosti, že povinnost připoutat se bezpečnostním pásem se vztahuje i na cestování autobusy.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Děsivě vyhlížející nehoda autobus skončila překvapivě dobře, většinu cestujících zachránily bezpečnostní pásy

Děsivě vyhlížející nehoda autobus skončila překvapivě dobře, většinu cestujících zachránily bezpečnostní pásy | foto: facebook

Sdílejte článek

Všechny sedačky nových autobusů by tak podle BESIPu měly být vybaveny jednoduchým dvoubodovým pásem, který se zapíná podobně jako v letadle pouze přes pánev. Na nejrizikovějších místech, mezi které patří sedadla v první řadě za řidičem, sedadla před zadními dveřmi a prostřední sedadlo v zadní řadě sedadel, by měly být umístěny pásy tříbodové, které známe z osobních automobilů.

Za připoutání pasažérů na palubě dálkových autobusů sice posádka neodpovídá, ostatně připoutat se je v zájmu samotného pasažéra, ale podle platné legislativy má posádka povinnost upozornit cestující na bezpečnostní pásy a povinnost jejich použití. Pro jistotu se však provozovatelé autobusů jistí i zcela blbuvzdornými piktogramy na každém rohu, které by vás na pásy měly upozornit..

A co se stane, pokud se nepřipoutáte? V tom lepším případě vám hrozí pouze pokuta, ovšem v tom horším můžete zranit nejen sebe, ale také cestující ve svém blízkém okolí. To ostatně ukazuje video pořízené během nehody autobusu v čínském městě Zhuzhou, které před pár hodinami publikovala CNN.

Na záběrech vidíme autobus jedoucí po dvouproudé silnici rychlostí lehce přesahující 90 km/h, když do něj z boku prudce narazí automobil, který zřejmě dostal smyk. Řidič autobusu nemá šanci jakkoliv reagovat, jeho stroj je odhozen na svodidla a po chvíli se převrací na pravý bok, po kterém se ještě chvíli klouže po asfaltu.

Pohled do kabiny cestujících je ale mnohem dramatičtější. Krátce před nárazem mnoho lidí v autobuse spalo či klimbalo, takže náraz je zaskočil zcela nepřipravené. Během pouhých tří vteřin od prvního nárazu zleva se pak celý autobus převrátil na pravou stranu a vše co nebylo zajištěné, včetně lidí, začalo létat vzduchem.

Díky tomu, že většina cestujících byla připoutána, si tato nehoda vyžádala pouze jednoho zraněného. Při pohledu na několik nepřipoutaných letících pasažérů se však jeden zraněný dá počítat jako zázrak.

Až tedy budete příště nastupovat do autobusu, zkuste si vzpomenout na toto video a připoutejte se. Bezpečnostní pásy ochrání nejen vás život, ale také zdraví lidí sedících okolo vás.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Kdyby se to stalo v Česku, situace by byla zřejmě úplně jiná

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Kolona na padesátiproudové čínské dálnici

Největší dopravní zácpa na světě? D1 se s tímhle nedá srovnat

Nadšený řidič motokáry nedokázal odolat prvnímu sněhu

VIDEO: První sníh si užíval na motokáře, radost mu zkazil až místní Šerif

Náraz byl tak silný, že poškodil i pravou část vozu.

Vyrobili z totálky leštěnku? Tohle museli Rusové odkoukat od Čechů

fiat punto

Punto je rekordmanem. Ale tohle prvenství by měl Fiat řešit hodně rychle

Ilustrační foto

Pozor na sváteční kocovinu, zítra by vás mohla připravit o řidičák

Tekuté stěrače vám mohou za volantem hodně pomoci, ovšem jejich aplikaci byste neměli podceňovat

Tekuté stěrače mají smysl. Jaké zvolit a jak je správně aplikovat?

reklama
reklama

Doporučujeme

Ultima GTR s 7.0 litrovým motorem V8, který upravila společnost Mercury Racing

Sporťák s lodním motorem? Výsledek vás rozhodně překvapí

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Víte, proč mají americké policejní vozy přední rámy? Tohle by si s Octavií nikdo nedovolil

  2. Největší dopravní zácpa na světě? D1 se s tímhle nedá srovnat

  3. Jak vybrat kapalinu do ostřikovačů? Některé vám mohou rozežrat auto

  4. Jak se zachovat při smyku? Základní pravidlo je vždy stejné

  5. TEST: Mitsubishi ASX 2018 facelift prospěl. Pozornost ale věnujte výbavě a motorizaci

  6. Test: Peugeot 5008 je sice SUV bez 4x4, má ale něco, co mu konkurence může jen závidět

reklama

Zprávy odjinud