Pro mnohé z nás není po ránu hezčí zvuk než probuzení precizně naladěného motoru sportovního automobilu. Jsou ale i tací, například sousedé jednoho zaměstnance Fordu, kteří v podobném případě volají policii a dožadují se ztišení.
Steve von Foerster takovou situaci zažil. A v jejím důsledku vymyslel režim „dobrého souseda“. Ten umožňuje řidičům Fordu Mustang naplánovat, ve kterou denní dobu se má z výfuku ozývat plný sportovní řev a kdy má naopak vůz znít tiše, aby nedělal v sousedství zlou krev.
Podle nedávné ankety webu Ranker.com považují lidé vytáčení motoru v blízkém okolí svého bydliště za podobně nepříjemný hluk jako používání elektrického nářadí, štěkající psy nebo zkoušky hudebních kapel. Horší je už jenom sekání trávníku motorovou sekačkou brzy po ránu.
Některé sportovní vozy již nabízejí aktivní výfukové soustavy, jejichž zvuk lze regulovat stiskem tlačítka. Mustang je ale první, který umožňuje hlasitost naplánovat. V menu palubního počítače lze nastavit, že například mezi osmou hodinou večer a sedmou ráno má vůz startovat potichu.
Za novými funkcemi „tichý výfuk“ a „tichý start“ stojí nová výfuková soustava s aktivní klapkou. Ta jinak reguluje zvuk automaticky v závislosti na aktuálně zvoleném jízdním režimu od Normal přes Sport až po Track (závodní trať), v němž z výfuku vychází podmanivé vrčení s hladinou intenzity zvuku 82 dB.
„Cokoliv nad 80 decibelů začíná být pro lidi nepříjemné. Obtěžující zvuky typu mlýnku na kávu nebo sekačky na trávu mívají právě přes osmdesát decibelů,“ řekl Matt Flis, konstruktér výfukových soustav ve Fordu. „Po aktivaci funkce tichého startu klesne hlasitost nového Mustangu GT přibližně o 10 decibelů, na mnohem příjemnějších dvaasedmdesát.“
Od začátku roku 2015, kdy se Mustang poprvé ve své více než půlstoletí historii začal oficiálně prodávat v Evropě, jich zde Ford prodal již bezmála 30 000; prodejní úspěchy slavil a slaví Mustang i v ČR. V dohledné době přijde na evropský trh nový Ford Mustang s ještě atraktivnějším vzhledem, zdokonaleným motorem i podvozkem a pokročilými asistenčními systémy.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?