Na první pohled se může zdát, že tohle terénní monstrum postavené na základech Hyundai Santa Fe je jen další z řady konceptů vzniklých v Photoshopu, ovšem skutečnost je zcela jiná. Technici v Hyundai se totiž dali dohromady s Rockstar Performance a připravili si na výstavu SEMA pořádný a schopný Off-Road.
První koncept, který hodlá Hyundai přivézt na letošní expozici SEMA, nese neobvykle dlouhý a poněkud zvláštní název: "Rockstar Energy Moab Extreme Off-roader Santa Fe Sport Concept"
Pokud vás však tento název neodradí a rozhodnete se vozu věnovat trochu pozornosti, pak záhy zjistíte, že se nejedná jen o vyfešákované městské SUV. Tenhle stroj byl totiž speciálně upraven tak, aby ustál i extrémně náročné podmínky pouště Moab v Utahu.
Na webu CarScoops jsme nalezli i vyjádření Nica Ashby z marketingového oddělení Rockstar, podle jehož slov byl koncept Rockstar Energy Moab Extreme postaven právě k překonání extrémních off-roadových podmínek v pouště Moab a díky řadě úprav na na platformě i pohonném systému Santa Fe Sport se údajně podařilo posunout hranice tohoto vozu na zcela novou úroveň.
Výčet novinek na voze je poměrně obsáhlý, ovšem namátkou můžeme jmenovat například větší brzdy na obou nápravách, nový zvýšený podvozek doplněný tlumiči s expanzní nádobou, 17" palcová off-road kola Machete, terénní pneumatiky Baja MTZ, upravené přední i zadní světlomety, zakázkově vyráběný mezichladič nebo úpravu chladícího systému.
Z dalšího vybavení stojí za zmínku například audio-systém Kicker, zakázkově čalouněná kožená sedadla, ochranné plechy podvozku, naviják, zakázkově vyráběný střešní nosič s přídavným osvětlením nebo výfuk Magnaflow.
Kompletního odhalení se dočkáme na letošním ročníku show SEMA, která se koná od 31. listopadu do 3. prosince.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?