Renault R5 Turbo Evolution: Opomíjený trhač asfaltu šlapal cestičku ostrým hatchbacků

-mao / AutoRoad.cz, 3. října 2017, 18:05 Google+

Když se řekne klasický hot-hatch, většina z nás si vybaví první generaci Golfu GTI nebo Peugeot 205 GTI. Tuto trojici by však měl doplňovat ještě jeden zástupce ze země galského kohouta, Renault R5 Turbo. Ten možná bývá laickou veřejností opomíjen, ovšem o to víc je ceněn mezi odborníky.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Renault R5 Turbo 2 Evolution

Renault R5 Turbo 2 Evolution | foto: bringatrailer.com

Sdílejte článek

Klasické hot-hatche jsou poslední dobou jedněmi z nejžádanějších vozů kategorie youngtimer, což ostatně potvrzuje i tento Renault R5 Turbo ve vzácné edici Turbo 2 Evolution, který je momentálně dražen na webu Bring a Trailer. Dražba sice končí až za jeden den, ovšem už teď se nejvyšší příhoz zastavil na částce 75.000 dolarů, v přepočtu tedy cca 1.6 milionu korun.

Na vzácnosti tomuto vozu jistě přidává i skutečnost, že celkem bylo vyrobenou pouhých 200 kusů, přičemž do zámoří jich bylo exportováno nanejvýš pár desítek. Pod kapotou tohoto vozu se nacházel turbem přeplňovaný čtyřválec o objemu 1.4 litru, který byl spojen s pětistupňovou manuální převodovkou.

Výkon standardního modelu R5 Turbo se pohyboval okolo 118 kW (160 koní) a točivý moment dosahoval cca 221 Nm. Zrychlení z 0 na 100 km/h se konalo za 6,9 sekundy a ručička tachometru se zastavila až na hranici 200 km/h. Modely Evolution však dostaly motor se zvětšeným objemem, výkonnějším turbodmychadlem a nechyběl ani mezichladič.

Hranatá a agresivně vyhlížející karoserie tohoto konkrétního kousku se navíc může pochlubit i speciálními příplatkovými světlomety Cibie Super Oscar, díky kterým vypadá, jako by právě utekla ze závodů Rally.

Vůz byl vyroben v roce 1985 a nese výrobní číslo 117 (z 200), ovšem podle jeho stavu byste hádali věk o několik desítek let nižší. Původní majitel se o vůz pečlivě staral, což je vidět jak na karoserii, tak v interiéru. Minulý rok navíc dostal malý Renault kompletní servis všech mechanických částí, který majitele vyšel na 20.000 dolarů.

Díky skvělému stavu, kompletní servisní historii a velkému sběratelskému potenciálu se rozhodně nebudeme divit, když cena tohoto Renaultu překročí dva miliony korun. Ostatně my už teď víme, že jeho budoucímu majiteli ho budeme tiše závidět.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Renault R5 Turbo Evolution: Opomíjený trhač asfaltu šlapal cestičku ostrým hatchbacků

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Mazda Mx-5 upravená pro jízdu mimo zpevněné silnice

Ve stylu Mad Max přestavěl Mazdu MX-5. Ze skvělého sporťáku je nebojácný off-road

Polestar 1

Polestar 1 odhalen! Severský hybrid nabídne 600 koní a kvalitu Volva

McLaren F1

Svůj McLaren F1 za 20 let ani nerozbalil, teď ho prodává

Hyundai Kona

Hyundai Kona jako elektromobil? První odhady mluví hned o dvou variantách

Tesla Model 3

Kde vázne výroba Tesly Model 3? Na vině je nejspíš žalostná nepřipravenost

Ferrari 488 s výfukovým systémem za neuvěřitelných 300 tisíc

Mohl si za to koupit druhé auto, místo toho investoval do výfuku. Stálo to za to?

Názorný test pneumatik ukázal, o kolik dokáží zlepšit čas během jednoho kola

Pneumatika byla objevem století. Zdroj nápadu měli přitom doma všichni

reklama
reklama

Doporučujeme

Nissan Leaf Nismo

Elektrický sporťák pro masy? Nissan to zkouší s Leafem Nismo

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Přezouváte auto sami? Investujte do momentového klíče, ať se vám nestane něco podobného

  2. Halogen, xenon, LED, jejich výhody a nevýhody. Co ve finále rozhoduje u kupujících?

  3. Jen to majitel zkouší nebo má jeho BMW skutečně takovou hodnotu? Za 32 let není ani zajeté

  4. Cena STK je nesmyslně přemrštěná! Proč platíme víc než naši sousedé?

  5. Není kolo jako kolo, na tom od BMW se totiž ani nezapotíte

  6. TEST: Nissan Qashqai 1.6 dCi 130 All Mode 4x4. Skvělý vůz, prodej bude ale redukovat cena

reklama

Zprávy odjinud