Konečně rozum? Šestiválcová BMW M jen tak nezmizí. Kde bereme jistotu?

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 22. září 2017, 09:00 Google+

Když Mercedes-AMG představil své sportovní modely se čtyřválcovými motory, začali se všichni fanoušci ostrých německých vozů obávat podobného kroku i ze strany BMW, které je tradičním konkurentem Mercedesu již desítky let.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ilustrašní foto: BMW M3 CSL

Ilustrašní foto: BMW M3 CSL | foto: Classic Driver

Sdílejte článek

Všem spekulacím ale udělal přítrž Frank Van Meel, současný šéf divize BMW M, který podobné spekulace jednoznačně zamítl hned z několika pádných důvodů. Jedním je tradice, druhým výkon a třetím pak technologická vyspělost současného automobilového průmyslu.

Co se týče tradice, Van Meel ve svém rozhovoru pro CarAdvice zmínil, že řadové šestiválcové motory provází divizi M již od legendárního modelu M1, který vznikl v roce 1978 a založil tak nový kult. Dle jeho slov je tento motor vlastně jakýmsi dědictvím a rodovým znakem ostrých BMW M.

Dalším aspektem je výkon, zejména tedy točivý moment. Čtyřválcové motory už dnes díky přeplňování dokáží nabídnout ohromná stáda koní, ovšem v nízkých otáčkách postrádají točivý moment a jsou líné - a takové chování motoru ve vozech BMW M nikdo nechce.

Tento problém by se sice dal vyřešit hybridní pohonnou jednotkou, ale tím se dostáváme k limitům technologickým. Hybridní jednotky už sice nejsou ničím nedostupným, ovšem stále jsou velice těžké, což by výrazně negativním způsobem ovlivnilo chování vozu. 

Pokud se podíváme na současné hybridní technologie, které má BMW k dispozici, pak by hybridizace modelu M3 nebo M4 mohla podle Van Meela přidat automobilu na váze cca 200 až 300 kilogramů, což by negativně ovlivnilo nejen výkon, ale také jízdní vlastnosti.

V současnosti tak starosti o osud šestiválcových BMW řady M mít nemusíme, ovšem jak se bude vyvíjet situace do budoucnosti zůstává otázkou. Spíš než hybridizace BMW M bychom se ale mohli dočkat dalších ostrých hybridních BMW s označením i, jako je například BMW i8.

Vytisknout

Diskuze: Konečně rozum? Šestiválcová BMW M jen tak nezmizí. Kde bereme jistotu?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Test pneumatik: Dunlop WinterSport 5

První testy zimních pneumatik: Hned dva premianti pochází z České republiky

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud