Spojené státy zažily v posledních týdnech hned dva poměrně ničivé hurikány. Zatímco Harvey zastihl obyvatele Texasu nepřipravené, na Irmu se obyvatelé Floridy chystali několik dnů dopředu. Jedním z těch kdo přípravu nepodcenili byl i majitel klasického Nissanu 300 ZX z roku 1987, který o svůj vůz rozhodně nechtěl přijít.
Jméno majitele tohoto vozu bohužel neznáme, ovšem víme jak se jmenuje jeho manželka, na jejíž popud se vůz do obýváku stěhoval. Právě ona totiž celou událost natáčela a později i zveřejnila na Facebooku, odkud se začala šířit do světa.
Celá událost se odehrála krátce před příchodem hurikánu Irma, kdy se majitel Nissanu zeptal své ženy, zda by nemohl zaparkovat soje "Ztko" do jejich obýváku. Mai-Lee Acea to vzala s humorem a manželovi řekla, že když ho do obýváku dostane, ať ho tam klidně zaparkuje. Spoléhala přitom na to, že automobil se neprotáhne skrze skleněné posuvné dveře.
Nepočítala ovšem s tím, že její manžel bude ochoten kvůli této budoucí klasice dveře i demontovat, jen aby jeho vůz zůstal v relativním suchu a bezpečí. Když tedy Mai-Lee Acea přišla do obýváku, vypadlo z jejích úst jen "Co si to proboha udělal s mými skleněnými dveřmi?".
Její manžel totiž celé posuvné dveře rozebral, čímž získal dostatek prostoru pro manévrování a následně nacouvání až do domu. Jeho žena později pronesla, že v ten den ho viděla pracovat snad nejrychleji za celou dobu co se znají. Demontáž dveří prý zvládl během pouhých 10 minut. A aby to nebylo málo, po zaparkování auta v obýváku ho ještě důsledně zabalil do igelitu - asi jako obrovský šestiválcový sendvič.
Poté opět namontoval dveře, zakryl je žaluziemi a spolu s rodinou se evakuovali do bezpečné zóny. Dům i Nissan prý hurikán přestály bez větší újmy, jak informoval web Jalopnik, takže nyní by měl vůz znovu stát před domem, kde mu jeho majitel jistě věnuje náležitou péči.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?